kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
در مراسم گرامیداشت سالروز شهید علی محمدی

دکتر عباسی: دشمن موضوعات راهبردی ما را هدف گرفته است

مراسم گرامیداشت سالروز شهید مسعود علی‌محمدی از شهدای هسته‌ای کشورمان با حضور همسر شهید و مسئولان کشوری در پردیس دانشگاه تهران برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سالروز شهید مسعود علی‌محمدی از شهدای هسته‌ای کشورمان با حضور همسر شهید و مسئولان کشوری در پردیس دانشگاه تهران برگزار شد.
در این مراسم همچنین فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، محمدرضا گنجعلی رئیس پردیس علوم پایه، حجت‌الاسلام کربلایی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه تهران و حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
دکتر فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در این مراسم با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با شهید علی‌محمدی در دوران دانشجویی و ادامه همکاری‌های‌شان در زمینه هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی، گفت: در جامعه ما مرضی وجود دارد مبنی بر پنهان کردن افراد و موضوعات. در این باره می‌توان به شهادت رضایی‌نژاد اشاره کرد. در زمانی که من مسئولیت داشتم برخی تلاش می‌کردند که شهید احمدی روشن را به عنوان دانشجوی شریف معرفی کنند که من در این زمینه وارد شدم، برخی دیگر نیز تلاش کردند شهید رضایی‌نژاد را به گونه‌ای نشان دهند که هنوز دانشجوی دانشگاه خواجه‌نصیر است اما سوال اصلی این است چرا ما درباره این مسائل با اقتدار وارد نمی‌شویم.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: شهید علی محمدی جزو اولین افرادی بود که در زمینه شتاب‌دهنده فعالیت کرد و در سال 1368 هنوز دکترای خود را اخذ نکرده بود در تیم‌های اولیه در محاسبات غنی‌سازی حضور داشت. هم‌چنین وی در تهیه نقشه راه صنعت هسته‌ای مشارکت کرده و در این زمینه کتابچه‌ای تهیه شد مبنی بر این که چگونه در زمینه هسته‌ای حرکت کنیم.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ‌آن‌هایی که مسئول و مدیر هستند برای موضوعات استراتژیک تشکیلات استراتژیک داشته باشند. دیگر دوره سعی و خطا گذشته است. ما نباید به شبیه‌سازی‌ها، فن‌آوری نانو ساده‌انگارانه نگاه کنیم. در حال حاضر ممکن است ترورها خاموش انجام شود. دشمن موضوعات راهبردی ما را مورد هدف قرار داده است. وی ادامه داد: هرچه ما در عمق مسائل علمی وارد شویم با ترور مواجه خواهیم شد. باید از افراد ارزشمند برای کشور مواظبت کرده و به آن‌ها توجه کنیم.
به گزارش ایسنا همسر شهید علی‌محمدی نیز در این مراسم با انتقاد از عملکرد مجلس و مسئولان در قبال خانواده شهدای هسته‌ای گفت: مجلس باید از خانواده‌های شهدای هسته‌ای حمایت کند.