kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱
حجتی تاکید کرد

نظارت مستمر و پیشبرد برنامه‌ها در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی نظارت را از مهمترین وظایف وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت که نظارت مستمر بر پیشبرد برنامه‌های بخش کشاورزی در این وزارتخانه مورد تاکید است.

وزیر جهاد کشاورزی نظارت را از مهمترین وظایف وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت که نظارت مستمر بر پیشبرد برنامه‌های بخش کشاورزی در این وزارتخانه مورد تاکید است.
محمود حجتی در نشست شورای معاونان روسای سازمان‌های تابعه و مدیران ستادی که در این وزارتخانه برگزار شده بود، از مدیران خود خواست پاسخگویی در قبال وظایف محوله و نظارت را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و افزود: نظارت باید به انجام صحیح وظایف محوله به جهاد کشاورزی بیانجامد و حمایت از کشاورزان را فراهم کند، به طوریکه زمینه اعمال هرگونه اجحاف و هزینه اضافی را از هر فرد یا افراد در انجام فعالیت‌های مختلف کشاورزی به کشاورزان کشور سلب کنند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع و سرمایه کار خود را به امید حمایت و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی شروع می‌کنند و بر این باورند که همه نظارت‌ها از سوی این وزارت انجام می‌شود.
حجتی با اشاره به اینکه، وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی پاسداشت از حقوق حمایت از کشاورزان و صاحبان صنایع و سرمایه می‌باشد گفت: خسارت‌ها و هزینه‌ها در نتیجه ضعف نظارت و مستمر نبودن آن می‌تواند به کشاورزان تحمیل شود.
وی اضافه کرد: به طور مثال چنانچه نظارت کافی و مستمر در امور مربوط به تامین، توزیع و عرضه آفت‌کش‌ها که به کارگیری آن در کشاورزی اجتناب‌ناپذیر است، وجود نداشته باشد، ورود آفت‌کش‌های غیرموثر در بازار می‌تواند هزینه‌هایی را به کشاورزان تحمیل کند و این هزینه‌ها با خرید دوباره در نتیجه موثر نبودن آفت‌کش و کاهش محصول تحمیل می‌شود.