kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۱
سرتیپ باقرزاده اعلام کرد

موافقت عراق با محورهای جدید تفحص شهدا در سه منطقه

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عراق با محورهای جدید تفحص شهدای دوران دفاع‌مقدس در سه منطقه این کشور شامل ام‌الرصاص، العماره و کردستان موافقت کرد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عراق با محورهای جدید تفحص شهدای دوران دفاع‌مقدس در سه منطقه این کشور شامل ام‌الرصاص، العماره و کردستان موافقت کرد.
«سرتیپ پاسدار» سیدمحمد باقرزاده دیروز در آئین ورود پیکرهای 26 شهید دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محورهای جدید در دست بررسی و مطالعه قرار گرفته و توافقات اولیه از سوی کشور عراق در خصوص تفحص و جست‌وجوی مفقودین در سه منطقه یاد شده انجام شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایطی که در کشور عراق وجود دارد در حال بررسی و امکان‌سنجی هستیم و به تناسب در محورهای جدید ورود می‌کنیم.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اکنون با مشارکت و همت برادران عراقی عملیات جست‌وجوی مفقودین در  دو محور اولیه عملیات فاو و جزایر مجنون در حال انجام است.
وی افزود: برادران عراقی با توجه به ماموریت‌های متعدد در مبارزه با تروریست‌ها در عملیات تفحص شهدا با ایرانی‌ها همکاری دارند.
باقرزاده، تاکید نوری المالکی برای تسریع در تفحص شهدای ایران در خاک عراق را یادآور شد و اظهار داشت: امید است این روند ادامه یابد.
وی افزود: تفحص در سایر نقاطی که احساس می‌شود بقایای پیکر شهدا وجود دارد در دستور کار قرار می‌گیرد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح گفت: برادران عراقی در وزارتخانه‌های حقوق و انسان عراق، دفاع، محیط زیست، امور خارجه، وزارت کشور و سایر سازمان‌های منطقه‌ای در مرز و استانداری بصره در عملیات تفحص شهدای ایران در خاک عراق به ما کمک می‌کنند.
وی با اشاره به ورود پیکرهای مطهر 26 شهید دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی اضافه کرد: پیکرهای 20 تن از این شهیدان در جبهه مجنون کشف شده و مربوط به عملیات خیبر است.
باقرزاده به کشف پیکرهای شش شهید دیگر در منطقه عملیاتی فاو و عملیات تک دشمن اشاره کرد و گفت: این شهیدان اواخر جنگ تحمیلی هنگام عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از آن منطقه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.
وی افزود: زمان تشییع پیکرهای شهدا بعد از انتقال به تهران و شناسایی اعلام می‌شود.