kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
در اصفهان انجام شد

دستگیری اعضای باندهای کلاهبرداری از طریق کارتخوان


اصفهان - خبرنگار کیهان:
اعضای 2 باند حرفه‌ای که از طریق دستگاه‌های کارتخوان مغازه‌ها در سطح کشور به کلاهبرداری از طلافروش و صرافی ها می‌پرداختند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای سال جاری اعضای یک باند کلاهبردار شامل یک زن و دو مرد با مراجعه به طلافروشی‌ها، فرش‌فروشی‌ها و صرافی ها در سراسر کشور از طریق دستگاه کارتخوان مغازه‌ها اقدام به کلاهبرداری از کسبه می‌کردند که به دلیل تغییر مکان سریع خود و شگرد پنهان‌‌کاری دستگیری این عده با کندی رو‌به‌رو بود.
سرهنگ «ستار خسروی» افزود: این افراد در استان اصفهان نیز از 5 طلافروشی در شهر اصفهان و 5 طلافروشی در شهرهای خمینی‌شهر، گلپایگان، لنجان، نائین و کاشان به همین روش کلاهبرداری کردند که رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اضافه کرد: باتلاش شبانه‌روزی کارآگاهان این پلیس سرانجام مخفیگاه اعضای این باند حرفه‌ای در شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند شامل دو مرد و یک زن دستگیر شدند.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به 35 فقره کلاهبرداری به  ارزش 3 میلیارد ریال اعتراف کردند همچنین رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری دو کلاهبردار حرفه‌ای دیگر خبر داد و اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی همچنین در ادامه تحقیقات دو نفر دیگری که با روش مشابه در استان‌های تهران، یزد، گیلان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و اصفهان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند را نیز شناسایی و دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه این دو نفر در اعترافات خود به چندین فقره کلاهبرداری به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند، اظهار داشت: تمامی متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.