kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

نمازگزاران بحرینی پرچم آمریکا و انگلیس را به آتش کشیدند

انقلابیون بحرینی پس از نماز جمعه ضمن برگزاری تظاهرات گسترده، در اعتراض به مداخلات بیگانگان پرچم آمریکا و انگلیس را به آتش کشیدند.


به گزارش خبرگزاری فارس، انقلابیون و شهروندان بحرینی دیروز بعد از اقامه نماز جمعه با برگزاری تظاهراتی، پایان دادن به اشغال کشورشان توسط نظامیان عربستانی و آزادی فوری فعالان سیاسی دربند را خواستار شدند. انقلابیون در این تظاهرات ضمن محکوم کردن حمایت های انگلیس و آمریکا از نظام آل خلیفه، پرچم این دو کشور را نیز به آتش کشیدند. انقلابیون همچنین با سردادن شعارهایی تاکید کردند که ملت بحرین هرگز از جنبش مسالمت آمیز و خواسته‌های خود عقب نشینی نخواهد کرد و این جنبش تا تحقق کامل خواسته‌های مردم ادامه خواهد داشت.
ماموران رژیم آل خلیفه دقایقی پس از آغاز تظاهرات اعتراض آمیز مردم مناطق «الدراز» و «کرزکان» به آنها حمله ور شده و با شلیک گازهای اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای راهپیمایی‌ مسالمت آمیز آنها را به خشونت کشاندند.
روز پنج‌شنبه نیز مردم بحرین در مناطق مختلف در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به زندانیان سیاسی در زندان مرکزی «جو» تظاهرات کرده و این حمله را نقض آشکار حقوق زندانیان توصیف کردند. مزدوران رژیم آل‌خلیفه روز سه‌شنبه، با حمله به زندانیان در زندان مرکزی «جو» آنان را مورد ضرب و جرح قرار داده و نسخه‌های قرآن و مهر نماز آنان را در سرویس‌های بهداشتی انداختند! این اقدام مزدوران رژیم بحرین، احساسات زندانیان را جریحه‌دار و به مشاجره میان آنان و مزدوران انجامید که به ضرب و جرح شدید آنان و در نهایت بازداشت زندانیان در سلول انفرادی منجر شد.