kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴

کرسی‌های آزاداندیشی سینما در جشنواره فجر برپا می‌شود (اخبار ادبی و هنری)


کرسی‌های آزاداندیشی سینما همزمان با سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر توسط جنبش فکری سینمای انقلاب برگزار می‌شود.
روح‌الله رجبی دبیر جشنواره هنری سینما انقلاب در نشستی خبری گفت: اگر خدا توفیق دهد سومین هم‌اندیشی فعالان سینمای انقلاب اسلامی که از دو سال گذشته با عنوان گفتمان انقلاب اسلامی آغاز شده است امسال هم برگزار می‌شود. اما تفاوت مهمی که امسال وجود دارد این است که ما به این نتیجه رسیدیم که نگاه دو سال گذشته پاسخگوی اهداف اساسی ما نیست و اساس جنس این گفتمان از نوع جایزه نیست، بلکه حرکت و رویکردی است که در کلام مقام معظم رهبری اینگونه بیان می‌شود «تحول در علوم انسانی، باعث تحول در سینما می‌شود.»
مسئول جنبش فکری سینمای انقلاب با اشاره به نیاز سینما به کرسی‌های آزاداندیشی، اظهار داشت: ما نیاز به یک فضای تنفسی و گفتمانی که تفکر محور باشد داریم، اگر بتوانیم در یک فضای آرام تفکری و بدون هیاهوهای جنجالی، یک کرسی آزاداندیشی راه بیندازیم به سینمای ایران بیشترین کمک را کرده‌ایم. جشنواره فیلم فجر هم به این مسئله نیاز دارد.
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر نیاز به ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی دارد، گفت: اگر بتوانیم در کنار فیلم فجر یک کرسی آزاداندیشی ایجاد کنیم تا افراد مختلف با رویکردهای متفاوت نظر دهند و نظرات فلسفی، تربیتی، رسانه‌ای، اقتصادی و… در سینما را مطرح کنند، آن وقت است که می‌توانیم بگوییم به مسیر سینمای تاثیرگذار ورود کرده‌ایم. کرسی آزاداندیشی ما باید با رویکردهای مختلفی باشد تا بتوانیم سینمای انقلاب اسلامی را محقق کنیم. 
مسئول جنبش فکری هنری سینما انقلاب همچنین درباره محل برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی سینما افزود: وعده‌‌ها البته تاکنون محقق نشده و امیدواریم تا چند روز باقی مانده بتوانیم مکانی را داشته باشیم تا این کرسی‌های آزاداندیشی را راحت‌تر برگزار کنیم. چرا که در سالن‌های دیگر نمی‌توانیم، البته در برج میلاد این امکان وجود دارد و ما در آن‌جا اقداماتی انجام خواهیم داد. بسیاری از اساتید و نخبگانی را همچون سال‌های قبل دعوت کرده‌ایم تا فیلم‌ها را مشاهده کنند و نظرات خودشان را به ما بدهند. کرسی‌های آزاداندیشی صرفا در برج میلاد نیست و ممکن است در فضاهای دیگر هم داشته باشیم، حتی در برخی از شهرستان‌‌ها هم این کار محقق می‌شود.