kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱
در پی تعلیق تحریم‌ها

موانع حمل نفت خام به 6 کشور رفع شد

موانع ارائه خدمات شرکت ملی نفتکش برای حمل نفت خام ایران به کشورهای چین، هند، ترکیه، تایوان، ژاپن، کره‌جنوبی در سقف تعیین شده، بر اساس توافق میان ایران و گروه 5+1 رفع شد.
موانع ارائه خدمات شرکت ملی نفتکش برای حمل نفت خام ایران به کشورهای چین، هند، ترکیه، تایوان، ژاپن، کره‌جنوبی در سقف تعیین شده، بر اساس توافق میان ایران و گروه 5+1 رفع شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در گفت‌وگو با شانا درباره آثار تعلیق برخی تحریم‌ها در فعالیت این شرکت با اعلام این خبر گفت: بر این اساس از این پس مانعی در ارائه پوشش‌های بیمه‌ای، خدمات بانکی و دیگر خدمات مرتبط با کشتیرانی بین‌المللی برای این شرکت در زمینه حمل نفت خام کشور برای شش کشور مقصد در سقف تعیین شده وجود ندارد.
علی‌اکبر صفایی افزود: بر اساس راهنمای اجرایی طرح اقدام مشترک توافق شده میان ایران و گروه 5+1 که 20 ژانویه (30 دی امسال) از سوی دولت آمریکا منتشر شده از این تاریخ، تحریم‌های مرتبط با صادرات نفت خام ایران به حالت تعلیق درمی‌آید.
وی با بیان این که دامنه این تعلیق‌ها، بخش‌های حمل و نقل، بیمه و همچنین نقل و انتقالات مالی مرتبط را نیز شامل می‌شود، گفت: هر چند بر اساس این راهنما شرایط تعلیق شامل حال اشخاص (حقوقی و حقیقی) که پیش‌تر در لیست تحریم خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند، نمی‌شود، ولی شرکت ملی نفتکش و شرکت ملی نفت ایران به صراحت از این قاعده مستثنی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: بنابراین از این پس مانعی در ارائه بیمه، خدمات بانکی و دیگر خدمات مرتبط با کشتیرانی بین‌المللی برای این شرکت در رابطه با حمل نفت خام کشور به شش مقصد (چین، هند، ترکیه، تایوان، ژاپن، کره‌جنوبی) در سقف تعیین شده وجود ندارد.
وی درباره تعلیق تحریم‌ پوشش بیمه‌ای و کلوپ‌های پی‌اند‌آی عضو گروه بین‌المللی گفت: با توجه به این راهنما انتظار می‌رود تا این کلوپ‌ها نیز به زودی اقدام‌هایی برای هم‌مسیر شدن با سیاست‌های اجرایی دولت آمریکا اتخاذ کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: تا زمانی که امکان حضور شرکت ملی نفتکش برای بازگشت به بازار بین‌المللی فراهم شود این شرکت همچنان زیرپوشش حمایت برای حمل مح صولات صادراتی نفتی کشور قرار گیرد.