kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
استقلال در لیگ متوقف شد، سپاهان و نفت پیروز

خداحافظی پرسپولیس از جام حذفی

وداع پرسپولیس با جام حذفی و توقف استقلال در لیگ، مهمترین اتفاقات فوتبالی روز گذشته بود.
سرویس ورزشی-
وداع پرسپولیس با جام حذفی و توقف استقلال در لیگ، مهمترین اتفاقات فوتبالی روز گذشته بود.
هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 14:30 دیروز با برگزاری 6 بازی همزمان پیگیری شد که تیم‌های سپاهان، نفت و راه آهن حریفان خود را شکست دادند. در اصفهان، سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر میزبان استقلال خوزستان بود و در نهایت با نتیجه سه بر یک مقابل این تیم به پیروزی رسید. علی کریمی (35)، مهدی شریفی (45) و هادی عقیلی (70) برای سپاهان گلزنی کردند و تک گل تیم خوزستانی را مهدی خیری (76) به ثمر رساند. ملوان در خانه میزبان تراکتورسازی بود که این دیدار در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم با تساوی یک - یک همراه بود. ابتدا مهدی دغاغله (28) میزبان را پیش انداخت ولی در نیمه دوم کریم انصاری‌فرد (50) بازی را به تساوی کشاند. مصاف صبا و داماش در قم پرگل و زیبا از آب درآمد و در حالی که بازی 5 گل داشت صبا با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید. مهدی مومنی(26)، روزبه چشمی (79) و فرید کریمی (85) برای صبا گلزنی کردند و گل‌های داماش را رضا کاردوست و امین متوسل زاده به ثمر رساندند. فجرسپاسی که خطر سقوط را احساس می‌کند در دیداری حساس با دیگر تیم پایین جدولی 3 امتیاز را واگذار کرد تا شرایطش وخیم‌تر شود. راه آهن با تک گل فرزاد آشوبی (40 – پنالتی) پیروز شد. مس کرمان هم که با رفتن مظلومی و آمدن بوناچیچ به دنبال جدا شدن از قعر جدول بود در خانه مقابل نفت تهران قرار گرفت اما شکستی دیگر را متحمل شد تا همچنان در پایین‌ترین رتبه جدول باشد. علی قربانی (39) تک گل پیروزی بخش شاگردان گل‌محمدی را به ثمر رساند.
توقف استقلال در تهران
اما در حساس ترین بازی دیروز، جدال تیم های استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی با تساوی یک – یک به پایان رسید. محسن بیاتی‌نیا در دقیقه 24 برای ذوب‌آهن گلزنی کرد و بازیکن شماره 28 ذوب آهن(گل به خودی) برای استقلال گل زد. ذوب‌آهن که در این بازی با انگیزه‌تر به نظر می رسید در دقیقه 24 به گل رسید. امیرحسین صادقی در پشت محوطه جریمه استقلال نتوانست روی سر بازیکن حریف ضربه اول را بزند تا توپ به محسن بیاتی‌نیا برسد و او هم با یک ضربه دقیق به زاویه مخالف، دروازه رحمتی را باز کرد. استقلال که با وجود تلاش بیشتر در دقایق پایانی زور گلزنی به تیم اصفهانی را نداشت و یکی از ضعیف ترین بازیهای فصل را به نمایش گذاشته بود در دقیقه 84 روی شوت قاضی شانس خود را امتحان کرد که میاتوویچ آن را دفع کرد. یک دقیقه بعد ضربه سر تماشایی عمران زاده را میاتوویچ به کرنر فرستاد. استقلال سرانجام در دقیقه 86 به گل مساوی رسید و با یک ضربه سر. ضربه کرنر آندو را در شلوغی دروازه حریف به بازیکن ذوب آهن خورد و به گل تبدیل شد تا شاگردان قلعه‌نویی از یک باخت خانگی فرار کنند.
حذف پرسپولیس در اهواز
در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی روز گذشته یک بازی در اهواز برگزار شد که طی آن فولاد موفق شد در ضربات پنالتی پرسپولیس را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد. این دو تیم روز گذشته در ورزشگاه غدیر اهواز در حضور حدود 40 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که بازی در پایان 90 دقیقه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا به وقت‌های اضافه کشیده شود. در دو وقت 15 دقیقه‌ای هم گلی رد و بدل نشد تا این بازی ماراتن گونه به ضربات پنالتی کشیده شود. اما در ضربات پنالتی این تیم فولاد خوزستان بود که توانست به برتری برسد و حریف تراکتورسازی در مرحله نیمه نهایی شود. برای فولاد مهدی بدرلو، چاوز و  پادووانی گلزنی کردند و برای پرسپولیس هم قاسم دهنوی، حسین ماهینی و خلعتبری ضربه خود را از دست دادند تا فولاد در مجموع با نتیجه 4 بر یک به برتری برسد.