kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶

کوتاه از ایران

نبود تصویری از ایمنی مواد غذایی
شیراز- ایرنا: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئيس سازمان غذا و داروی کشور گفت: تصویر دقیقی از ایمنی فرآورده‌های غذایی در کشور وجود ندارد.
رسول دیناروند افزود: در حال حاضر هیچ کس ادعاهای غیرمبتنی بر شواهد در خصوص ایمنی فرآورده‌های غذایی تولید داخل و یا وارداتی را رد و یا اثبات نمی‌کند.
وی ادامه داد: هر روز در رسانه‌ها ادعاهای متعددی در خصوص سلامتی انواع محصولات غذایی از جمله برنج، سوسیس، کالباس و سایر مواد غذایی مطرح می‌شود و این ادعاها به حدی زیاد شده که حس پیگیری و حساسیت مردم را در این خصوص کاهش داده و آنها را خسته و بی‌تفاوت کرده است.
دیناروند با اشاره به مشکلات حوزه نظارت و کنترل کیفیت مواد غذایی در کشور گفت: موازی‌کاری‌ها و عدم هماهنگی دستگاه‌های دولتی در بحث نظارت و سخت‌گیری‌های بی‌حساب به صنعتگر و تولیدکننده مواد غذایی از جمله مشکلات محسوس این حوزه است.
تولید 44 درصدی گاز
عسلویه- فارس: مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از تولید 44 درصد گاز کشور در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس‌جنوبی خبر داد.
وی گفت: هم‌اکنون بیشترین میزان گاز تولیدی کشور در پالایشگاه‌های 10 گانه مجتمع تولیدی به دست می‌آید و روز به روز این میزان افزایش می‌یابد.
غلامرضا بهمن‌نیا تصریح کرد: سهم مجتمع گاز پارس جنوبی از 44 درصد ظرفیت تولید گاز کشور در شرایط کنونی به بیش از 70 درصد تا سه سال آینده خواهد رسید.
اختصاص اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان
بیرجند- واحد مرکزی خبر: 500 میلیارد تومان اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور اختصاص یافت. مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم با بیان این مطلب افزود: این اعتبار از محل صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌هایی که ایده‌های جدید برای کسب و کار دارند و طرح‌شان به کار‌آفرینی منجر می‌شود اختصاص می‌یابد. کریمیان اقبال بر توسعه کسب و کار در بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: در صورتی که به بخش خصوصی، نگاه تجاری و ویژه شود، رشد علم در کنار توسعه فرهنگ کارآفرینی را شاهد خواهیم بود.
تولید ظروف سرامیکی
فردیس- ایرنا: رئيس پژوهشکده سرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با اشاره به زیان‌های استفاده از ظروف تفلون گفت: محققان این پژوهشگاه ظروف با روکش سرامیکی را برای جایگزین ظروف تفلون تولید کردند.محمدرضا رحیمی‌پور افزود: پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی برای جلوگیری از خطرات استفاده از ظروف تفلون، ظروفی با ترکیب آلومینا و روکش سرامیکی ساختند.
وی گفت: صرف‌نظر از بحث مقاومت، آلومینا هیچ ضرری برای انسان ندارد؛ لذا می‌توان از آن در ساخت ظروف مطابق با معیارهای استاندارد استفاده کرد.
اهدای عضو
نیشابور- خبرنگار کیهان: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در نیشابور، زندگی دوباره‌ای برای چند نیازمند عضو فراهم کرد.
جوان 26 ساله نیشابوری به نام سیدحسین حسینی که در تاریخ 2 بهمن 92 در اثر تصادف، دچار تروما مغزی شده پس از تائید مرگ مغزی نامبرده توسط پزشکان متخصص و رضایت پدر و مادر و همسر وی برای اهدا اعضا به مشهد منتقل شد.
کریمی گفت: قلب، دو کلیه، کبد و قرنیه‌های این جوان نیشابوری به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.