kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵

تشییع پیکر پاک 2 جانباز شهید در شهرهای سمنان و درچه

پیکر پاک جانبازان شهید علی شکراللهی و سیدرضا موسوی درچه صبح دیروز در شهرهای سمنان و درچه با حضور مردم و مسئولان تشییع شد.
سمنان و درچه - خبرنگاران کیهان:
پیکر پاک جانبازان شهید علی شکراللهی و سیدرضا موسوی درچه صبح دیروز در شهرهای سمنان و درچه با حضور مردم و مسئولان تشییع شد.
«علی شکراللهی» جانباز 70 درصد هشت سال دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل عوارض جانبازی دو روز قبل در تهران به فیض شهادت نائل آمد.این شهید سرافراز به دلیل شدت جراحات ناشی از عوارض جانبازی در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد تهران آسمانی شد و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
وی در سال 62 و در 17 سالگی در عملیات والفجر چهار در ارتفاعات کانی مانگا (غرب کشور) با اصابت گلوله به نخاع و کلیه از هر دو قسمت مجروح شد.
این شهید توانست پس از جنگ تحمیلی دو مدرک کارشناسی و یک مدرک کارشناسی ارشد نیز اخذ کند.
وی دارای دو مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی و علوم استراتژیک و مدیر روابط عمومی انجمن جانبازان قطع نخاعی بود.شهید شکراللهی از کارکنان صدا و سیما و یکی  از جانبازان فعال در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه فضای مجازی، رسانه‌ای و تشکل‌های ایثارگری بود.سرتیپ دوم پاسدار شهید شکراللهی دبیری جبهه جانبازان انقلاب اسلامی را نیز برعهده داشت و با وجود وضعیت سخت جسمانی و ضایعه نخاعی و با اینکه با یک کلیه پیوندی زندگی می‌کرد اما الگویی از توکل، روحیه، کار و تلاش برای دیگر جانبازان و یادگاران دفاع مقدس بود.علی شکراللهی از قدیمی‌ترین وبلاگ‌نویسان کشور در زمینه ایثار و شهادت نیز محسوب می‌شد.
مراسم وداع با این شهید والامقام شنبه شب در حسینیه شهدا سرخه زادگاه شهید شکراللهی با حضور مردم شهیدپرور این خطه برگزار شد.
در آیین تشییع جنازه این شهید که از میدان سعدی تا گلزار شهدای سمنان برگزار شد قشرهای مردم سمنان از مقام شهیدان تجلیل کردند.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از درچه، پیکر مطهر شهید سیدرضا موسوی درچه جانباز 70درصد شیمیایی که به دلیل تنگی نفس از 12 دی ماه امسال در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اصفهان بستری بود و روز شنبه به جمع یاران شهیدش پیوست دیروز با حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدا در امامزاده درچه به خاک سپرده شد. آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی امام جمعه درچه بر پیکر این شهید نماز اقامه کرد. شهید موسوی در شلمچه و در عملیات کربلای5 شیمیایی شده بود.