kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳

جوان فلسطینی ۷ صهیونیست را نزدیک شهر قدس زیر گرفت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۷ صهیونیست که توسط خودروی یک فلسطینی در نزدیکی ایستگاه قطار در شهر قدس زیر گرفته شدند خبر دادند.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که روز گذشته (جمعه) ۵ نظامی اسرائيلی در بیت‌المقدس توسط یک جوان فلسطینی زیر گرفته و زخمی شده‌اند و نظامیان این رژیم بلافاصله به سوی این فرد شلیک و وی را زخمی کردند.
این جوان فلسطینی در منطقه «المصرار» واقع در قدس اشغالی ۵ تن از سربازان گارد مرزی را با خودرو زیر گرفت. به غیر از این ۵ نفر یک موتورسوار و یک عابر پیاده نیز زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری‌ «معا»، این جوان فلسطینی که هنوز هویتش مشخص نشده به دلیل جراحت وارده در نتیجه تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. برخی منابع اما از دستگیری وی خبر می‌دهند.
در همین رابطه «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس عملیات استشهادی در قدس اشغالی را تبریک گفت و تاکید کرد که این عملیات قهرمانانه پاسخی طبیعی به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس است.
«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به شدت از شنیدن این خبر عصبانی شده خواستار اعدام عاملان عملیات استشهادی روز جمعه در قدس اشغالی شد.
ادامه همکاری اسرائيل
 با تشکیلات خودگردان
رژیم صهیونیستی اما اعلام کرد که هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان ادامه دارد. منابع صهیونیستی در واکنش به تصمیم شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) مبنی بر توقف همکاری امنیتی با اسرائیل این مطلب را عنوان کردند.
رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نزدیک به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گزارش داد که تصمیم شورای مرکزی توصیه‌ای بیش نیست.
شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در پایان نشست دو روزه خود در رام‌الله روز پنجشنبه تصمیم گرفت که در پاسخ به سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده، تمامی اشکال هماهنگی امنیتی با اسرائيل متوقف شود.سازمان آزادی‌بخش فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که اولین فهرست اتهامات علیه صهیونیست‌ها را اول ماه آوریل (۱۲ فروردین) تقدیم دادگاه جنایی بین‌المللی (لاهه) می‌کند.
سایر رویدادها
* شهرک‌نشینان صهیونیست روز پنجشنبه در ادامه تجاوزات علیه فلسطینیان ۲ خودروی شهروندان فلسطینی در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری را به آتش کشیدند.
* رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ تاکنون اجازه واردات مستقیم میوه و سبزیجات از نوار غزه را صادر کرد.
* صدها فلسطینی در لبنان تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت حکم دادگاه قاهره علیه جنبش حماس مقابل سفارت مصر در بیروت برگزار کردند.