kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰

اعدام همه نزدیکان شوهرعمه خیانتکار

منابع مطلع در کره شمالی گفته‌اند پس از اعدام شوهرعمه رهبر این کشور، عملیات پاکسازی به نزدیکان وی رسیده است.
به گزارش یونایتدپرس، منابع مطلع در امور کره شمالی فاش کرده‌اند عملیات پاکسازی گسترده‌ای در این کشور انجام گرفته که نزدیکان شوهرعمه رهبر کره شمالی «جانگ سونگ تائک» که ماه گذشته به اتهام خیانت اعدام شد را شامل می‌شود.
این خبرگزاری به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از منابع مطلع نوشت: بعد از اعدام «جانگ سونگ تائک» که مرد شماره2 در کره شمالی به شمار می‌رفت، عملیات پاکسازی گسترده‌ای که نزدیکان وی را شامل می‌شود صورت پذیرفته است.
این منابع توضیح داده‌اند که «جون یونگ جین» سفیر این کشور در کوبا و شوهرخواهر «جانگ سونگ تائک» (شوهرعمه اعدام شده وی) و «جانگ یونگ چول» سفیر این کشور در مالزی و بچه برادر شوهرعمه رهبر کره شمالی و فرزندان جانگ که همگی دهه دوم عمرشان را سپری می‌کردند، در دسامبر گذشته اعدام شده‌اند.
این منابع توضیح داده‌اند که «جانگ یونگ چول» سفیر این کشور در مالزی و همسر وی «جون یونگ جین» با تیراندازی اعدام شدند و فرزندان و نواده‌های دو برادر مرحوم «جانگ سونگ تائک» که پیشتر مرده بودند، نیز همگی در 12 دسامبر 2013 اعدام شده‌اند.
برخی منابع دیگر گفته‌اند زنانی که از خانواده «جانگ سونگ تائک» ازدواج کرده‌اند، پس از آنکه به زور طلاق داده شده‌اند به مناطق کوهستانی دورافتاده فرستاده شدند.
این منابع گفته‌اند که عملیات پاکسازی نزدیکان شوهرعمه رهبر کره شمالی نشان از تصمیم نظام حاکم در این کشور در از بین بردن هرگونه آثاری از شوهرعمه اعدامی رهبر این کشور دارد و عملیات گسترده برای پاکسازی یاران جانگ سونگ تائک حتی تا یک کارمند اداری ساده نیز انجام شده است.
کره شمالی پس از محاکمه نظامی شوهرعمه رهبر این کشور اقدام به اعدام وی و نزدیکانش به اتهام کارهای ضد انقلابی و جناحی که باعث اثرگذاری بر روی وحدت حزب حاکم می‌گردد و مانع ایجاد نظامی با رهبری یکپارچه می‌شود، نمود.