kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷

پیشروی گسترده سوریه در جبهه جنوب تروریست‌ها دست به دامان اسرائیل شدند

در پی پیشروی ارتش سوریه در جبهه جنوب و شکست تروریست‌های تکفیری، جبهه النصره از رژیم صهیونیستی کمک خواست.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه به پیشروی‌های خود در چندین محور در مثلث شمال غربی درعا، حومه قنیطره و جنوب غربی دمشق ادامه داده و شکست سنگینی را بر باندهای مسلح گروه تروریستی جبهه النصره وارد کردند.
این موفقیت جدید ارتش سوریه یک روز بعد از سیطره کامل بر «تل قرین»، «تلول فاطمه» و شهرک‌های راهبردی غرب سوریه حاصل شد.
گروه تکفیری جبهه النصره پس از تحمل شکست‌های سنگین از ارتش سوریه و تنگ شدن عرصه به آنان در این منطقه جنوبی از رژیم صهیونیستی درخواست کرد کمک‌های نظامی از جمله سلاح و مهمات در اختیار آنان قرار دهد.
گروه‌های تروریستی تکفیری در پایگاه‌های اینترنتی خود به شکست‌ها و خسارت‌های روزهای اخیر اعتراف و اعلام کردند که تعداد زیادی از عناصر آنها به هلاکت رسیده‌اند.
اقدام ارتش سوریه در درگیری شدید با تروریست‌ها در جبهه جنوبی بسیاری از تروریست‌ها و مخالفان نظام سوریه را در داخل و خارج سوریه غافلگیر کرد.
همزمان با این پیشروی‌ها درجبهه جنوبی، نیروهای ارتش موفق شدند 33 روستای دیگر را این بار در استان «الحسکه» آزاد کردند.
ارتش سوریه پس از درگیری شدید با تروریست‌های داعش و به دست گرفتن کنترل جاده الحسکه، این جاده را بازگشایی کرد. مردم این روستاها از تسلط ارتش سوریه در این منطقه ابراز خرسندی کردند. در این درگیری‌ها تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده یا فرار کردند.
اتاق عملیات در اردن فعال شد
منابع اطلاعاتی خبر دادند که پس از پیشروی‌های ارتش سوریه در جبهه جنوب، اتاق عملیات مشترکی در امان پایتخت اردن تشکیل شده و از فرمانده گروه موسوم به «ارتش آزاد» برای نشستی فوری دعوت شده است.
به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، این اتاق عملیات قصد دارد تا برای کاهش فشار بر تروریست‌ها جبهه جدیدی را در محور «جدیه‌الصمنین» باز کند و این جبهه همچنین با هدف غافلگیر کردن ارتش سوریه صورت می‌گیرد.
منابع المیادین فاش کردند که بعد از شکست‌های پی در پی گروه موسوم به «ارتش آزاد» و گروه تروریستی «جبهه النصره» در حومه درعا این اتاق عملیات تشکیل شده است.
این اتاق عملیات تأکید دارد که آزادسازی «تل‌الحاره» به دست ارتش سوریه بسیار مهم بوده و برای آنها «خط قرمز» به حساب می‌آید.
«عمران الزعبی»، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اما همزمان با این پیشروی‌ها تأکید کرد، شرط‌بندی بر سر سقوط سوریه خیال‌پردازی است و حتی دشمنان قبل از دوستان به این امر معترف شده‌اند.
وی تصریح کرد، رسانه‌های متخاصم تلاش زیادی کردند که واقعیات سوریه را منعکس نکنند و افکار عمومی مردم جهان را گمراه کنند ولی موفق نشدند.
از سوی دیگر دولت سوریه و «استفان دی میستورا»، فرستاده سازمان ملل به سوریه با اعزام کمیته حقیقت‌یاب به شهر حلب در شمال سوریه موافقت کردند.
این در حالی است که مخالفان سوریه اعلام کردند طرح استفان دی میستورا را نمی‌پذیرند.
دی‌میستورا از دولت دمشق خواسته تا درگیری‌ها در حلب متوقف و به محاصره تروریست‌های تکفیری پایان داده شود!
دولت سوریه نیز برای روشن شدن جنایات تروریست‌ها در این شهر موافقت کرد که کمیته حقیقت‌یاب از این شهر دیدن کند. اما مخالفان سوری برای برملا نشدن جنایات تروریست‌ها با این طرح مخالفت کردند.
سایر رویدادها
* مسیحیان سوری با تشکیل گروه‌های نظامی به مقابله با تروریست‌های داعش پرداختند.
* روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت، 60 زن انگلیسی برای پیوستن به داعش راهی سوریه شدند.
* معاون اجرایی حزب‌الله لبنان از دستاوردهای به دست آمده توسط ارتش سوریه و ارتش لبنان در مقابله با تروریست‌های تکفیری قدردانی کرد.