kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

مشهد و قم در میلاد خجسته حضرت زینب (س) غرق نور و شادی شد

نور و شادی در سالروز تولد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) گرما بخش زائران و مجاورین حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) در هوای سرد و برفی این شهر شد.

در شب میلاد عقیله بنی‌هاشم شهرهای مقدس مشهد و قم حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفت. و مراسم جشن و سرور این بانوی بزرگوار در حرم مطهر امام رضا (ع) و کریمه اهل‌بیت (ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه مشهد و قم با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.
به همین مناسبت دها هزار نفر از زائران بارگاه امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با شرکت در مجلس جشن آن حضرت که از سوی آستان مقدس برگزار شد، به جشن و شادی پرداختند و این میلاد با برکت را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند. قشرهای مختلف مردم مشهد و قم نیز به صورت خودجوش با راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف شهر به ویژه اطراف حرم مطهر با شربت و شیرینی از زائران پذیرایی کردند.
اهدای پرچم حرم امام حسین (ع)
 به حرم حضرت فاطمه معصومه (س)
همچنین به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) همزمان با آغاز جشنواره فرهنگی شفیعه، مراسم اهدای پرچم بارگاه نورانی امام حسین (ع) به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) توسط خادمان حرم آن امام همام برگزار شد.
در این مراسم که عصر دیروز با حضور آیت‌الله سعیدی، متولی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در صحن حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، خادمان آستان مقدس و مردم متدین قم از خادمان بارگاه نورانی امام حسین علیه السلام استقبال کردند. خادمان حرم حضرت سید الشهدا (ع) پس از حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، پرچم کربلای معلی را به آیت‌الله سعیدی، متولی آستان مقدس تقدیم کردند.