kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

اسلام آباد: گروه تروریستی داعش تهدید بزرگی برای پاکستان است

قائم مقام وزیر خارجه پاکستان در سنای این کشور ضمن شکستن سکوت درمورد تهدیدات گروه تروریستی داعش، اعلام کرد که این گروه تهدید بزرگی برای پاکستان است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، «اعزاز احمد چوهدری» در کمیته دفاعی سنای پاکستان گفت: دولت اسلام آباد علیه تهدیدات داعش هر اقدامی را انجام خواهد داد.
این نخستین بار است که دولت پاکستان وجود گروه تروریستی داعش را در این کشور تأیید می کند.
قائم مقام وزیر خارجه پاکستان افزود: دولت پاکستان براساس قراردادهای سازمان ملل، با گروه‌های تروریستی همچون داعش مبارزه می‌کند.
وی گفت: دولت در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری ازافزایش نفوذ تروریست های داعش در کشور است.
قائم مقام وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد: برخی از عناصر افراطی پس از عملیات نظامی «ضربه غضب» علیه تروریست‌ها، سعی کردند با نام داعش در پاکستان فعالیت کنند، اما دولت جلوی این تحرک را گرفته  است.
کارشناسان پاکستانی بر این باورند که گروه‌های افراطی این کشور همزمان با عملیات جاری ارتش پاکستان در مناطق قبایلی تصمیم گرفته‌اند تا بقای خود را در قالب گروه تروریستی داعش حفظ کنند.
داعش مدتی پیش با اعلام برپایی «خلافت اسلامی» به‌ویژه در کشورهای آسیایی اعلام کرد که یکی از اهداف مهم این گروه گسترش خلافت به خوراسان است جایی که جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان، هند و کشورهای آسیای میانه قرار دارد.
«چوهدری نثارعلی خان» وزیرکشور و «عاصم باجوه» سخنگو و مدیر کل خدمات روابط عمومی داخلی پاکستان قبلا وجود داعش در این کشور را رد کرده بودند. برخی منابع هم می‌گویند «حزب التحریر» در صف نخست حمایت از گروه تروریستی داعش در پاکستان قرار دارد، زیرا این گروه پیش از این به دنبال ایجاد خلافت اسلامی همچون داعش بوده است.