kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

جولان تکفیری‌ها در لیبی سلاح‌های شیمیایی قذافی به دست تروریست‌ها افتاد

برخی گزارش‌ها حاکی است سلاح‌های شیمیایی که از دوران دیکتاتور سابق لیبی باقی مانده بود، در اختیار تروریست‌های مسلح حاضر در این کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع لیبیایی اعلام کردند که شبه نظامیان تندرو توانسته‌اند سلاح‌های شیمیایی را در این کشور به دست گیرند. این گزارش را روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع نظامی لیبیایی اعلام کرده و نسبت به عواقب این حادثه هشدار داده است.
به گفته این منبع نظامی، این سلاح‌ها در صحرای لیبی واقع در جنوب این کشور قرار دارد و نگرانی نیز وجود دارد که گاز خردل و سارین به دست تروریست‌ها بیافتد. براساس این گزارش، سلاح‌های شیمیایی همچنین در محوطه پایگاه نظامی «تمنهنت» و منطقه‌های «سوکنه»، «هون» و «ودان» دیده شده و شبه‌نظامیان نیز مقادیر بسیار زیادی از آن را به سرقت برده‌اند. شبه‌نظامیان همچنین با انتشار یک فیلم ویدئویی نشان دادند که درحال آزمایش این سلاح‌های شیمیایی هستند! بنابراین گزارش: این سلاح‌ها در نزدیکی شهر «مزده» واقع در 160 کیلومتری پایتخت آزمایش شده است.
این درحالی است که اخیراً هواپیماهای آمریکایی مقادیر زیادی سلاح و مهمات را برای تروریست‌های تکفیری فعال در لیبی و در مناطق بیابانی شرق این کشور فرو ریختند تا به پیشروی تکفیری‌های داعش در لیبی نیز کمک کنند!