kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
در اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد مطرح شد

خبر هاشمی رفسنجانی از پیشنهاد آموزشی 1+5

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ گفت: طرف مقابل در برابر برخی محدودیت‌ها به تیم مذاکره‌کننده ما پیشنهاد داده است که در مقابل محدودیت‌های موجود به ایران آموزش‌های مربوط به جوش و گداخت هسته‌ای را می‌دهند.



شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته برگزار شد.
حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه با بیان اینکه مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد توانستند مجموعه بی‌نظیری در جامعه و انقلاب اسلامی برای کشورمان خلق کنند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد توانست مجموعه بی‌نظیری خلق کند، هر چند که اکنون نواقص زیادی دارد و در بخشی از موارد از اهداف خود عقب است و باید برای جبران آنها شتاب کند.
وی افزود: بدون شک اگر روند امروز خود را ادامه دهیم و خداوند نیز نگذارد حسودان و کم‌خردان مانع کار شوند، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده‌ای نه چندان دور یکی از سرمایه‌های عظیم در دنیای اسلام را در اختیار امت اسلامی قرار دهیم.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مالیاتی که از حقوق کارکنان دانشگاه‌ آزاد کسر می‌شود عاید دولت می‌گردد، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات و کمک‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده است این است که بار سنگینی که در حوزه آموزش بر دوش دولت قرار داشت را برداشته است.
وی با اشاره به تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: امروز این واحد شکل گرفته است و به این زودی هم کسی نمی‌تواند آن را نابود کند هر چند عده‌ای می‌خواستند این دانشگاه را نابود کنند و هشت سال در این زمینه تلاش شد اما امروز مجددا مشاهده می‌کنیم که آمار دانشگاه آزاد از لحاظ تعادل همان آمار و اهدافی است که به دنبال آن بودیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است، به ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: با رشته‌هایی که اخیرا در وزارت علوم تصویب شده است و با مردانگی که دکتر فرجی‌دانا در این زمینه انجام داده‌اند، ما امروز می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها دانشجو بپذیریم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کمک‌های مردمی و تلاش نیکوکاران در ساخت و تجهیز بیمارستان‌های کشور، گفت: در بخش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر لاریجانی باید تلاش کند که اهداف تعریف شده را به مرحله اجرا برساند.
هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه وظیفه دانشگاه‌هاست که آینده را نشان دهند و بگویند که باید در آینده چه کار کنیم، اظهار کرد: تا چند سال پیش هیچگاه ما فکر نمی‌کردیم که می‌توان از خاک رس نفت و گاز استخراج کرد. اکنون نیز نمی‌دانیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد به همین دلیل است که باید آینده‌پژوهی داشته باشیم تا بتوانیم آینده را ببینیم.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز تمایل همکاری در مراکز جهانی با دانشگاه‌های غیردولتی بیشتر است، به پروژه مربوط به گداخت هسته‌ای که با همکاری هشت کشور جهان برای نخستین بار در فرانسه در حال پیگیری است، اشاره کرد و گفت: امروز از سوی مراکز بین‌المللی به دانشگاه آزاد اسلامی این پیشنهاد شده که این آمادگی وجود دارد که در بحث جوش هسته‌ای آموزش‌های لازم داده شود، حتی پیشنهاد شده است که دانشگاه می‌تواند با پرداخت مبلغی عضو شرکتی شود که پروژه مربوط به جوش و گداخت هسته‌ای را پیگیری می‌کند و طی آن می‌تواند از آموزش‌های لازم بهره‌مند شود.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵، گفت: طرف مقابل در برابر برخی محدودیت‌ها به تیم مذاکره‌کننده ما پیشنهاد داده است که در مقابل محدودیت‌های موجود به ایران آموزش‌های مربوط به جوش و گداخت هسته‌ای را می‌دهند.