kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
در نشست بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر

وزیر کشور: آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان خبر داد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان خبر داد.
رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در حاشیه افتتاحیه «دومین نشست بین‌المللی وزرا و روسای مراجع ملی مبارزه با موادمخدر کشورهای منطقه» با بیان اینکه همه فعالیت‌های ما در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، گفت: این نشست نیز تشکیل شده و نشان‌دهنده پیگیری برای توسعه همکاری عملی کشورها در حیطه‌های مختلف چون تبادل اطلاعات است.
وی ادامه داد: در حوزه تبادل اطلاعات همکاری‌های خوبی داشتیم و یکی از موضوعاتی که اکنون در کشور افغانستان پیگیر هستیم بحث تامین معاش و تغییر الگوی کشت در افغانستان است.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه تولید 6400 تنی موادمخدر بخشی از معیشت مردم افغانستان را تامین می‌کند، تصریح کرد: باید برای کشت جایگزین موادمخدر در افغانستان تلاش کنیم.
رحمانی‌فضلی افزود: مطالعات و برنامه‌ریزی‌های مربوط یک دهه است که در حال انجام است اما تعامل و همکاری خوبی از سوی کشور افغانستان مشاهده نکردیم. دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد می‌تواند در این خصوص نقش موثری داشته باشد.
وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان گفت: حتی حاضر هستیم بازار فروش کشت جایگزین را نیز، فراهم کنیم.
به گزارش ایسنا،دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه به دنبال جلب حمایت‌های قانونی، حقوقی و تجهیزاتی در حوزه بین‌الملل هستیم، عنوان کرد: برخی از تجهیزات ما چون دستگاه‌های ایکس‌ری و موادیاب تحریم هستند که تلاش می‌کنیم این موانع برطرف شوند. همچنین درخواست آن را داریم که اطلاعات محرمانه پنهان و کامل‌تری در اختیارمان قرار بگیرد.