kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

حوادث کوتاه از کشور


    تصادف پژو با 12 سرنشین
اصفهان- ایرنا: برخورد خودرو سواری پژو، حامل 12 سرنشین با یک دستگاه تریلر که حوالی ساعت 6 بامداد دیروز دوشنبه در جاده یزد به نائین رخ داد، 9 کشته و مجروح برجای گذاشت.
رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان نایین گفت: خودرو مذکور که 12 تبعه افغانستانی را در خود جای داده بود و در صندوق عقب آن نیز چند نفر جابجا شده بودند در نزدیکی نائین با یک دستگاه کامیون کشنده برخورد کرد.عبدالله سلطانی افزود: در این حادثه، راننده ایرانی سواری و دو نفر افغانی در دم کشته، 6 نفر مصدوم شدند و 3 نفر جراحت سطحی برداشتند.
حادثه رانندگی با 3 کشته
شیراز- ایرنا: فرمانده پلیس راه شهرستان فیروزآباد یکشنبه شب گفت: براثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری کامیون با یک دستگاه کامیون فائوسه در محور فیروزآباد- شیراز در استان فارس 3 نفر از سرنشینان خودرو سواری پژو 206 در دم جان باختند.اسلام انصاری علت حادثه را سرعت زیاد و تخطی در سرعت خودرو سواری 206 اعلام کرد.
انفجار ترقه 2 قربانی گرفت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در پی تماس تلفنی مبنی بر انفجار ترقه دست‌ساز در شهر قهدریجان واحد گشت در محل حاضر و نسبت به بررسی صحنه اقدام کردند.سرهنگ نیکبخت افزود: 5 جوان در یک منزل نیمه کاره در حال ساخت ترقه‌های دستی بودند، که ناگهان بمبهای دستی منفجر شد.در این حادثه 2 نفر کشته و 3 نفر دیگر به علت سوختگی شدید به بیمارستان منتقل شدند.
کشف 720 کیلو تریاک در ایرانشهر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح در شهرستان ایرانشهر اقدام به دپو مقادیر قابل توجهی مواد مخدر کرده و قصد جابجایی آن را به سایر نقاط کشور دارند، بلافاصله مأموران انتظامی ایرانشهر بررسی موضوع را آغاز کردند.سرتیپ رحیمی افزود: شب دوشنبه مأموران انتظامی ایرانشهر با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از انجام اقدامات گسترده تخصصی و اشرافیت اطلاعاتی محل دپوی مواد مخدر را در ایرانشهر شناسایی کردند.وی تصریح کرد: مأموران پس از اینکه منزل مورد نظر را به طور نامحسوس تحت نظر قرار دادند با هماهنگی مراجع قضایی از محل بازرسی کردند.رحیمی ادامه داد: مأموران در بازرسی دقیق از این محل ضمن دستگیری یک قاچاقچی 720 کیلوگرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح غیرمجاز و مقادیری مهمات مربوطه را کشف کردند.
دنده عقب به‌سوی مرگ
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: در پی دریافت خبر تصادف 4 دستگاه خودرو در محور یزد- میبد مأموران پلیس راه در محل حادثه حاضر شدند.سرهنگ مظفری افزود: در این حادثه که بین 4 دستگاه خودرو تریلی کشنده «ولوو»، کامیون ایسوزو و 2 وانت نیسان رخ داد، راننده خودرو نیسان جان خود را از دست داد و 2 تن دیگر از سرنشینان خودروها مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.احمد مظفری علت این حادثه را حرکت با دنده عقب غیرضروری از سوی راننده کامیون کشنده «ولوو» اعلام کرد.
جاسازی 34 کیلو کراک در خودرو
بیرجند- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی نهبندان گفت: مأموران انتظامی ایستگاه سهل‌آباد این شهرستان روز یکشنبه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو پارس مشکوک شدند و آن را برای بازرسی متوقف کردند. سرهنگ شاهوردی افزود: در بازرسی از این خودرو 34 کیلوگرم کراک کشف و در این ارتباط 2 متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
واژگونی اتوبوس در محور بجنورد- شیروان
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی گفت: صبح یکشنبه یک دستگاه اتوبوس ولوو که از شهریار به مقصد شهرستان شیروان در حرکت بود از جاده منحرف و واژگون شد.سرهنگ حسین‌زاده افزود: در این حادثه کمک  راننده اتوبوس به علت شدت جراحات وارده ناشی از واژگونی در دم فوت کرده و 5 تن از مسافران نیز به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان امام علی(ع) شهرستان بجنورد منتقل شدند.وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت اصلی حادثه را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی اعلام کردند.
تریلی زن جوان را به کام مرگ فرستاد
دشتستان- باشگاه خبرنگاران: تصادف یک دستگاه حامل مصالح ساختمانی با یک دستگاه خودرو سواری تیبا در محور برازجان- گناوه یک کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.محمدعلی دهقان افزود: در این حادثه راننده تیبا که یک زن جوان بود، در دم جان داد.وی ادامه داد: خودرو تریلی پس از تصادف از مسیر منحرف شد، و با یک دستگاه پیکان وانت برخورد کرد که به مصدومیت راننده پیکان وانت انجامید.
2 کشته در برخورد کامیون‌ها
قم- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: روز یکشنبه یک دستگاه کامیون ایسوزو که حامل سبدهای مرغ از مبدا تهران به سمت قم در حرکت بوده به علت تجاوز به چپ به صورت مستقیم با یک دستگاه کامیون آمیکو در مسیر مخالف برخورد کرد.سرهنگ جمشیدی‌راد افزود: هر دو راننده خودرو در دم فوت و اجساد توسط عوامل امداد به سختی از کابین خودروها خارج شد.
105 کیلو حشیش در سبد گوجه
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم گفت: در پی رصد یک باند قاچاق مواد مخدر که یکی از شهرهای جنوبی را به مقصد استان همجوار قم ترک کرده بودند چندین اکیپ از ماموران مبارزه با مواد مخدر استان قم در محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند.
سرهنگ بلفکه افزود: در ادامه با گستره چتر اطلاعاتی یک دستگاه کامیون با 2 سرنشین شناسایی و خودرو در جاده کاشان- قم متوقف شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودرو حامل بار گوجه فرنگی بود، جهت بررسی دقیق به پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شد.
بلفکه خاطرنشان کرد: در ادامه طی بازرسی از خودرو مذکور 105 کیلوگرم حشیش در قالب 20 بسته که در زیر سبدهای گوجه جاسازی شده بود کشف و نهایتاً متهمان نیز تحویل مرجع قضایی استان شدند.
انفجار مواد آتش‌زا در کرج
کرج- واحد مرکزی خبر: بر اثر انفجار مواد محترقه در ساختمانی در کرج 2 جوان به شدت مجروح شدند.
مدیرکل سازمان آتش‌نشانی در البرز گفت: این حادثه در منطقه گلشهر کرج در طبقه ششم یک ساختمان 11 طبقه، هنگام ساخت مواد محترقه روی داد و بر اثر آن 2 مرد 24 و 35 ساله به شدت مجروح شدند.
شهبانی افزود: در این حادثه علاوه بر محل وقوع حادثه واحدهای دیگر نیز خسارت دید.وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان ایستگاه 110 و 123 در محل، ضمن کنترل آتش‌سوزی، مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.
توقیف 237 هزار لیتر سوخت قاچاق
سمنان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: در بازدید مشترک پلیس و بازرسان شرکت نفت از 3 واحد صنعتی در شهرستان گرمسار 237 هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع کشف و ضبط شد.سرهنگ پیوندی افزود: تحقیقات پلیس در این ارتباط ادامه دارد.
دستگیری دکتر همه‌کاره
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مهریز گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که فردی با جعل عنوان پزشک و برپا کردن مطب، اقدام به فعالیت غیرقانونی و کلاهبرداری کرده است بررسی موضوع این پرونده به پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان سپرده شد.
سرهنگ «منوچهر نصیری» افزود: عوامل پلیس ضمن هماهنگی با مقامات قضایی، تحقیقات لازم را در این زمینه شروع کردند و متوجه شدند متهم به هویت «ج.ز» 46 ساله خود را به عنوان پزشک معرفی کرده و در زمینه دندان‌پزشکی، ترمیم دندان و همچنین پزشکی زنان در حال انجام فعالیت است.
وی ضمن اشاره به دستگیری متهم و انتقال وی به اداره پلیس خاطرنشان کرد: در بازرسی از مطب این پزشک قلابی انواع ابزارآلات ترمیم دندان و عمل جراحی و دفترچه نوبت‌دهی که اسامی بسیار زیادی از شهروندان از جمله زنان در آن یادداشت شده بود کشف شد.
نصیری یادآور شد: متهم که دارای مدرک تحصیلی دیپلم می‌باشد به جرم خرید و فروش مواد مخدر، جعل اسناد، سرقت و صدور چک بلامحل شش بار به زندان محکوم شده است.