kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد

پیشنهاد آموزش اجباری امداد و نجات به رانندگان

سرپرست سازمان امداد و نجات از ارائه پیشنهاد آموزش اجباری رانندگان در خصوص امداد و نجات به کمیسیون ایمنی راه‌ها خبر داد.



به گزارش ایسنا؛ ناصر چرخساز با بیان اینکه معتقدیم تمامی نیروهای مستقر در جاده‌ها باید آموزش‌های امداد و نجات را فرا بگیرند، گفت: این پیشنهاد به کمیسیون‌ ایمنی راه‌ها ارائه شد که بر اساس این طرح رانندگان حمل و نقل عمومی و خصوصی باید در حد کمک‌های اولیه آموزش‌هایی را فرا گیرند که در صورت تصویب این آموزش‌ها اجباری می‌شود.
وی افزود: رانندگان و افراد عمومی به عنوان اولین افرادی که بر سر صحنه حادثه حاضر می‌شوند باید از علم کافی برای کمک به افراد برخوردار باشند.
چرخساز  با اشاره به طرح جدید بازبینی آمایش سرزمینی پایگاه‌های امداد و نجات این سازمان، گفت: در این طرح جدید سعی کرده‌ایم که رویکرد پایگاه‌ها را از پوشش حوادث جاده‌ای به پوشش حوادث منطقه تغییر دهیم؛ چرا که در نظر داریم در هر منطقه با توجه به حادثه‌خیزی راه‌های دسترسی و جمعیت، پایگاهی را تعبیه کنیم.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه فاصله زمانی رسیدن امدادگران به محل حادثه به کمتر از 10 دقیقه رسیده است، ادامه داد: به دلیل گرایش مردم به فضای مجازی، این فضاها بستر خوبی برای ارائه آموزش‌های همگانی به مردم شده‌اند.
ادغام اورژانس با سازمان امداد و نجات کذب است
وی با اشاره به اینکه اورژانس و سازمان امداد و نجات ماموریت‌های مجزا دارند، تصریح کرد: وظیفه درمان مصدومان بر عهده اورژانس پیش بیمارستانی است و هلال‌احمر نیز به عنوان دستگاه کمک‌دهنده به وزارت بهداشت، فعالیت می‌کند. بر اساس قانون درمان در حوادث اعم از جاده‌ای و... بر عهده اورژانس است، اما سازمان امداد و نجات به خاطر افزایش تعامل به اورژانس کمک می‌کند.
چرخساز  با تکذیب ادغام اورژانس با سازمان امداد و نجات گفت: به منظور پایان دادن به این شایعات کمیته‌ای مشترک میان اورژانس و سازمان امداد و نجات برای ارائه راهکارهای علمی جهت هم‌افزایی دو سازمان تشکیل می‌شود.
چرخساز  با اشاره به قرار گرفتن مباحث امدادی در کتاب‌های درسی گفت: برای ورود مباحث امدادی به کتب و سرفصل‌های دانشگاهیان نیازمند همت عالی مسئولان آموزش عالی  هستیم و در صورت تحقق گام موثری در راستای آموزشی برداشته می‌شود.