kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

راه‌اندازی پرواز مستقیم مشهد به هامبورگ از ماه آینده

مسیر مشهد - کویت توسط کویت ایرویز از هشتم فروردین ماه سال آینده و مسیر مشهد - هامبورگ از 10 اسفند سال جاری توسط شرکت هوایی جرمنیا ایرلاین راه‌اندازی می‌شود.


مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرتردد کشور، هم اکنون شاهد انجام روزانه بیش از 180 پرواز داخلی و بین‌المللی است.
 محمد باقر قاسم‌زاده  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در برخی از روزها و ایام تعطیلات سال بیش از 200 پرواز روزانه در فرودگاه مشهد نشست و برخاست می‌کنند.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری تعداد پروازهای هوایی این فرودگاه 25 درصد افزایش یابد، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی سال 93 در مجموع 419 هزار و 84 نفر از طریق فرودگاه مشهد جابه‌جا شدند و در همین ایام 2 هزار و 922 عملیات نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مشهد انجام شد.
قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر به 19 مسیر بین‌المللی از فرودگاه مشهد پرواز انجام می‌شود اظهار داشت: مسیر مشهد - کویت توسط کویت ایرویز از هشتم فروردین ماه سال آینده و مسیر مشهد - هامبورگ از 10 اسفند سال جاری توسط شرکت هوایی جرمنیا ایرلاین راه‌اندازی می‌شود.
وی از برنامه فراخوان برای نصب پنج دستگاه پل تلسکوپی (ایربریج) به قیمت 20 میلیارد تومان برای فرودگاه مشهد خبر داد و گفت: این پل‌ها برای پذیرش و تخلیه هواپیمای ایرباس و بوئینگ 747 مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طوری که هر پل تلسکوپی 450 نفر مسافر بوئینگ 747 را در مدت زمان 9 دقیقه به راحتی تخلیه می‌کند.
وی با اشاره به وسعت فرودگاه مشهد اظهار داشت: در حال حاضر با شش هزار متر مربع سالن ترانزیت و 2 هزار و 500 متر مربع ترمینال ورودی و بارانداز در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مسافران این فرودگاه خدمات لازم را ارایه می‌دهد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از 24 ساعته شدن سیستم راداری فرودگاه مشهد خبر داد و گفت: این سیستم تا پیش از این 18 ساعت کار می‌کرد اما 24 ساعته شدن این سیستم باعث کاهش مصرف سوخت پروازها و صرفه‌جویی در زمان نشست و برخاست هواپیماها شده است.