kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
روزنامه جمهوریت گزارش کرد

انتشار اسناد همکاری‌های ترکیه با گروه‌های تروریستی علیه نظام سوریه

رونامه جمهوریت چاپ ترکیه فاش کرد که دولت ترکیه با گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه همکاری دارد وحتی ارتش ترکیه برخی مواضع ارتش سوریه را هدف گرفته است.


به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه با اشاره به حمایت نظامی ترکیه از تروریست‌های جبهه النصره و فروش سلاح به آنها فاش کرد که توپخانه ارتش ترکیه برخی مواضع متعلق به ارتش سوریه را گلوله‌باران کرده است.
این مطالب در تحقیقات پرونده ترور دو نیروی امنیتی ترکیه فاش شده است دو نیرویی که به دست عناصر داعش سال گذشته ترور شدند در این پرونده فایل‌های ضبط شده صوتی هم وجود دارد که نشان می‌دهد فردی به نام «اورهان اورلی» و برادرش وظیفه اعلام مختصات مواضع ارتش سوریه را به عهده داشته‌اند.
اورهان اورلی با یکی از اعضای حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان) تماس داشته و او را از موفقیت بمباران‌ها و زدن مواضع ارتش سوریه مطمئن می‌کرده است. طبق تحقیقات صورت گرفته اورلی با فرمانداران شهرهای مرزی هم در ارتباط بوده و امکانات عبور تروریست‌ها به سوریه را فراهم می‌کرده است.
فایل‌های صوتی این پرونده همچنین نشان می‌دهد که اورلی با تروریست‌ها یک قرارداد فروش سلاح به ارزش 4 میلیارد دلار داشته است! تحقیقات در این خصوص فاش کرده است که ارتش ترکیه با دولت برای سرپوش گذاشتن بر کشته شدن تعدادی از عناصر ارتش در حملات داعش همکاری کرده است و این اتفاق مربوط به ماه گذشته میلادی است! پیش از این نیز جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا ترکیه را متهم به همکاری با گروه‌های تروریستی کرد اما با فشارهای صورت گرفته حرف خود را پس گرفت!
ورود ارتش سوریه به حلب
اما از تحولات میدانی سوریه خبر می‌رسد همزمان با عملیات در جبهه جنوب این کشور، نیروهای ارتش سوریه با صدها خودروی زرهی وارد شهر حلب شدند تا عملیات محاصره کامل این شهر را تکمیل کنند.
این اقدام همزمان با عملیات جبهه جنوب در مثلث دمشق، قنیطره و درعا انجام شد.یک فرمانده ارشد ارتش اعلام کرده که «زمان آغاز حمله بسیار نزدیک است و به هیچ فرد مسلحی اجازه نخواهیم داد که پس از محاصره از محله‌های حلب خارج شود.
این در حالی است که منابع محلی اعلام کردند عناصر گروه تروریستی داعش در شمال شرقی حلب به دلیل کمبود منابع مالی با بحران جدی مواجه شده‌اند.
مبارزان کرد سوری نیز موفق شدند در عملیاتی در استان الرقه 35 نفر از عناصر داعش را از پای درآورند.
تروریست‌های اجاره‌ای چند ماهی است با شکست‌های سنگینی مواجه می‌شوند، به ویژه در دو کشور عراق و سوریه، این تروریست‌ها برای قوی جلوه دادن خود اقدام به گروگان‌گیری و اعدام وحشیانه آنها می‌کنند تا بدین ترتیب شکست‌های خود را بپوشانند.