kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

تظاهرات قربانیان بحران اقتصادی در فرانسه و یونان

هزاران نفر از قربانیان برنامه‌های ریاضت اقتصادی در یونان و فرانسه علیه پیشبرد سیاست‌های ریاضتی تظاهرات کردند.


به گزارش تسنیم، همزمان با برگزاری نشست وزرای دارایی منطقه یورو، هزاران نفر از مردم یونان در «آتن» و «تسالونیکی» علیه پیشبرد سیاست‌های ریاضتی اعتراض کردند. براساس اطلاعات پلیس، حدود 15 هزار نفر جلوی پارلمان در پایتخت یونان تجمع کرده بودند تا حمایت خود را از رویکردهای دولت جدیدشان علیه برنامه‌های ریاضتی اعلام کنند.
براساس اطلاعات پلیس، همزمان در شهر «تسالونیکی» دومین شهر بزرگ یونان نیز هزاران نفر از حامیان دولت جدید یونان تجمعی اعتراضی علیه سیاست‌های ریاضتی برگزار کردند. دولت جدید یونان از مخالفان سرسخت سیاست‌های ریاضتی اتحادیه اروپا است.نخست‌وزیر جدید یونان بعد از پیروزی در انتخابات اواخر ماه ژانویه به مردم وعده داد سیاست‌های ریاضتی سابق را کاهش داده و حقوق بازنشستگی و حداقل دستمزدها را افزایش دهد.
همزمان با برگزاری تظاهرات ضدریاضتی در شهرهای یونان، خیابان‌های پاریس پایتخت فرانسه نیز شاهد برپایی تظاهرات بود. هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند که در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی بود. فرانسه در سه سال گذشته بدترین سالهای اقتصادی‌اش را تجربه کرده است با وجود این، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بر اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی تأکید دارد.