kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

حوادث کوتاه از کشور

زلزله 4/8 ریشتری در ایلام
ایلام- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/8 ریشتر پیش از ظهر یکشنبه بخش پهله زرین‌آباد را در شهرستان دهلران استان ایلام لرزاند.
شدت این زلزله به حدی بود که در شهر دهلران و حتی شهرستان آبدانان نیز احساس و باعث هراس مردم منطقه و حضور آنان در فضاهای باز شد.براساس گزارش شبکه لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه ساعت 11 و 34 دقیقه و 39 ثانیه در عمق 9 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی این حادثه دریافت نشده است.
مرگ خاموش عروس و داماد
سرویس شهرستانها: ساعت 10 و 50 دقیقه صبح روز شنبه مأموران کلانتری 11 شهرستان شازند با دریافت گزارشی از گازگرفتگی در خیابان انقلاب بلافاصله در محل حاضر و تحقیقات خود را آغاز کردند.
در بررسی محل حادثه مشخص شد یک نوعروس 25 ساله و تازه داماد 30 ساله نیمه شب بر اثر گازگرفتگی از پای درآمده‌اند.
خانواده عروس اظهار داشتند که برای بردن صبحانه به منزل آنها مراجعه کردیم ولی هر چه زنگ در را زدیم کسی پاسخگو نبود و پس از باز کردن در با اجساد آنها مواجه شدیم.پس از حضور بازپرس کشیک جنایی و انتقال اجساد به پزشکی قانونی، در تحقیقات مشخص شد گازگرفتگی بر اثر بسته بودن دودکش بخاری صورت گرفته است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
واژگونی کامیون قربانی گرفت
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: شنبه گذشته با اعلام خبر واژگونی یک دستگاه کامیون بنز در گردنه «کرمانشاه» محور یزد- انار، بلافاصله ماموران پلیس راه در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ «احمد مظفری» افزود: در این حادثه که به علت عدم توجه به جلو راننده کامیون بنز رخ داد سرنشین 25 ساله به هویت «ج.خ» جان خود را از دست داد و راننده کامیون به هویت «غ.خ» 47 ساله مجروح شد.
حمله گاو به کارگر
سمنان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: ساعت 18 روز جمعه یک مورد حادثه در حین کار به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد و ماموران پلیس بلافاصله در محل حاضر شدند.در این حادثه کارگر 30 ساله افغان هنگام فعالیت روزمره در واحد دامداری مورد حمله یک گاو شیری قرار گرفت و از چند ناحیه مجروح و به مراکز درمانی منتقل شد اما در اثر شدت ضربات درگذشت.
قهرمان تکواندو در سد غرق شد
ساری- فارس: رئیس هیئت تکواندو مازندران از غرق شدن محسن ارسنجانی ملی‌پوش تکواندوکار مازندرانی در مسابقات آسیایی خبر داد.
فیض‌الله نفجم افزود: این تکواندوکار برای ماهیگیری به سد سلیمان تنگه مازندران مراجعه کرده بود که به دلیل گیر کردن قلاب ماهی به صخره دچار سانحه شد.
قهرمان پرس سینه در سانحه رانندگی درگذشت
شیراز- باشگاه خبرنگاران: قهرمان آباده فارس در مسابقات پرس سینه کشور در تصادف رانندگی درگذشت.مجتبی لطفیان دارای چند مقام کشوری بود و در اثر واژگونی خودرو جان باخت.
مصدومیت 3 کارگر
تبریز- خبرنگار کیهان: ریزش صخره در کوه «عون‌بن علی» تبریز، موجب زخمی شدن 3 کارگر در حال کار شد.
به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی امدادگران اورژانس تبریز، در پی این حادثه، در محل حاضر شده و اقدام به درمان‌های اولیه و انتقال کارگران مصدوم به بیمارستان امام رضا(ع) کردند.
واژگونی اتوبوس در شیراز
شیراز- ایسنا: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس، گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور مرودشت به شیراز، منجر به فوت یک مسافر و مصدومیت 32 نفر دیگر شد.
عالی‌نژاد افزود: مصدومان حادثه پس از دریافت خدمات اولیه درمانی، براساس وضعیت، به بیمارستان‌های شیراز و مرودشت اعزام شدند.
از علت این حادثه گزارش دقیقی در دست نیست.
توقیف 213 هزار عدد ماده آتش‌زا
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس آگاهی فارس گفت؛ در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط خودروهای تندرو و دپوی آنها در مکان‌های مختلف شیراز، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ «سیروس حیدری» افزود:‌ با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی در نهایت محل دپوی کالای قاچاق در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از آن مکان 213 هزار و 870 عدد انواع مواد محترقه کشف شد.
کشف مواد منفجره در معدن سنگ
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی دوره چگنی لرستان گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر نگهداری مقادیری مواد منفجره توسط فردی متخلف در یک معدن سنگ در دوره چگنی، ماموران این فرماندهی پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دست کار قرار دادند.
سرهنگ عبدی افزود: ماموران با تحقیقات به عمل آمده فرد متخلف را شناسایی و دستگیر کرده و در بازرسی از معدن سنگ مربوطه 21 کیسه مواد منفجره به مقدار یک تن کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: متهم همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
توقیف دانگ‌فنگ با 8 تن پوشاک
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی کشنده «دانگ‌فنگ» که با بارنامه جعلی «فن‌کوئل» از شهرهای جنوبی عازم شهریار بود، مشکوک شدند.سرهنگ کاکاوند افزود: ماموران پلیس ضمن انتقال خودرو مذکور به پارکینگ، در بازرسی از کانتینر این تریلی 8 هزار کیلوگرم انواع لباس‌های خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
وی ارزش این محموله کشف شده را بیش از 6 میلیارد ریال بیان کرد و یادآور شد: در ارتباط با این کشفیات 2 نفر متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.
انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی
زاهدان- فارس: رئيس پلیس فتای سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان پلیس فتای استان، هنگام پایش فضای مجازی با وبلاگی مواجه شدند که در آن مدیر وبلاگ اقدام به اشاعه فرهنگ بی‌بندوباری کرده بود.
سرهنگ دوم کارآگاه حسینی‌پور افزود: ماموران اداره مبارزه با جرایم رایانه‌ای با ردگیری‌های سایبری هویت متهم را شناسایی کردند.
وی ادامه داد: متهم به این پلیس احضار شد و در تحقیقات تخصصی پلیس به تهیه وبلاگ مورد نظر و پخش تصاویر مستهجن اعتراف کرد.
جاسازی 2 کیلو هروئین در معده
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: در پی کسب گزارشی مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو پژو پارس با 4 سرنشین از کرمان عازم شهرهای شمالی کشور بوده و افراد سرنشین خودرو به صورت باندی اقدام به توزیع مواد مخدر از نوع هروئین می‌کنند موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.سرهنگ مهدوی‌نیا افزود: اکیپی از ماموران با اخذ مجوز قضایی به محور تردد خودرو اعزام شده و پس از رویت خودرو اقدام به توقف آن کردند.وی ادامه داد: ماموران پلیس مواد مخدر با حس شناخت و تغییر چهره متهمان، آنها را به بیمارستان انتقال داده که پس از عکس گرفتن مشخص شد دو نفر آنها حامل مواد مخدر به صورت بلعی می‌باشند.
به گفته مهدوی‌نیا پس  از تایید پزشک مقدار یک کیلو و 85 گرم مواد مخدر از نوع هروئین از معده متهم زن و مقدار یک کیلو و 110 گرم هروئین از معده متهم مرد خارج گردید.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شدند.