kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

سرکوب وحشیانه تظاهرات آرام در بحرین 60 مجروح بر جای گذاشت

نظامیان رژیم آل‌خلیفه راهپیمایی مسالمت‌آمیز انقلابیون را در چهارمین سالگرد انقلاب بحرین به شدت سرکوب و دست‌کم 60نفر را مجروح کردند.
سرویس خارجی-

مردم بحرین روز گذشته در شرایطی مراسم چهارمین سالگرد انقلاب خود را در سراسر بحرین برگزار کردند که با سرکوب شدید نیروهای آل‌خلیفه مواجه شدند و به دلیل استفاده مأموران رژیم بحرین از گازهای سمی، گلوله‌های پلاستیکی و باتوم دست‌کم 60 نفر که در میان آنان چندین زن و کودک نیز مشاهده می‌شدند به شدت زخمی شدند. نیروهای امنیتی آل‌خلیفه، منامه پایتخت بحرین و دیگر شهرهای این کشور را به پادگان نظامی تبدیل کرده بودند تا جلوی هرگونه تحرک مخالفان را بگیرند.
با این وجود مردم بحرین تظاهرات مسالمت‌آمیز خود را برگزار و بر ادامه راه انقلاب علی‌رغم فشارها و سرکوب‌ها تأکید کردند. جوانان بحرینی نیز با آتش زدن لاستیک خودروها و بستن برخی از خیابان‌ها به مقاومت در برابر نیروهای امنیتی پرداختند.
نیروهای آل‌خلیفه همچنین تعدادی از جوانان را بازداشت کردند.
پیام شیخ علی سلمان
 این درحالی است که شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق که بیش از 48 روز است در زندان به سر می‌برد در پیامی به مردم بحرین اعلام کرد که به تظاهرات مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند.
مردم بحرین در پاسخ به فراخوان جنبش 14 فوریه و رهبران مخالفان از دو روز گذشته اقدام به برپایی تظاهرات، راهپیمایی و تجمعات اعتراض‌آمیز کرده و تأکید دارند که این اعتراض‌ها تا سرنگونی آل‌خلیفه همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.
کلیه فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و حتی مدارس بحرین نیز در اعتصاب عمومی به سر می‌برند و برخی از مخالفان و رهبران انقلابی که در زندان به سر می‌برند در اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه و ظالمانه رژیم آل‌خلیفه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
مردم بحرین طی چند شب گذشته نیز با فریاد «الله‌اکبر» در جای جای این کشور بر حضور همیشگی خود در صحنه انقلاب علیه رژیم آل‌خلیفه تأکید کردند. بحرین از 14 فوریه سال 2011 (25بهمن) شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است.مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
این درخواست‌ها در طول 4 سال گذشته همواره با سرکوبگری‌های رژیم بحرین و همدستی برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان رو به رو شده است.
مخالفان بحرینی معتقدند حمایت‌های آمریکا و انگلیس باعث سرکوبگری‌ها و دیکتاتوری رژیم آل‌خلیفه شده است و اگر حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آنها نبود، انقلاب زودتر به سرانجام می‌رسید.