kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن

در آستانه یوم الله 22 بهمن مراجع تقلید مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی دعوت کردند.


به گزارش خبرگزاری رسا، مراجع تقلید در شهر مقدس قم در آستانه این روز ماندگار و تاریخی در انقلاب اسلامی، در سخنانی جداگانه ضمن تاکید بر حماسه آفرینی مردم در 22 بهمن، حضور گسترده آنان را نشانه وفاداری به انقلاب، ولایت فقیه و ارزش‌های دینی دانستند.
آیت‌الله مکارم شیرازی: انقلاب اسلامی معادلات منطقه را تغییر داد
وی با تجلیل از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌های گروهی برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تاکید کرد و ابراز داشت: نگاه منصفانه نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی نقشه سیاسی و معادلات منطقه را عوض کرد، قبل از انقلاب غربی‌ها به راحتی منابع ما را می‌بردند اما با پیروزی انقلاب با موانع برخورد کرده‌اند.
آیت‌الله نوری همدانی:  22 بهمن نشان دهنده عزت، اقتدار و نماد وحدت و همبستگی ملت است
وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را نشان دهنده عزت، اقتدار و نماد وحدت و همبستگی ملت دانست و تصریح کرد: زن و مرد، پیر و جوان همه باید با شور و شعور و با خروش همیشگی در راهپیمایی شرکت کنند تا این حضور نمایش قدرت و عظمت اسلام و انقلاب و اعلان انزجار از مستکبران و ایادی آنها باشد.
استاد درس خارج حوزه با اشاره به شرایط حساس منطقه و کشور، تاکید کرد: در شرایط امروز لازم است که همگان با حفظ وحدت و همبستگی حضوری حماسی و دشمن شکن در راهپیمایی داشته باشند و حمایت خود را از انقلاب، ولایت فقیه و آرمان های والای نظام نشان دهند.
آیت‌الله سبحانی: خدای متعال در 22 بهمن 57 همه امکانات را در اختیار متدینین، علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد
این مرجع تقلید با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام و انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و بیان داشت: هر نعمتی در کنار خود نیاز به شکر دارد؛ شکر انقلاب این است که نظام خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت صدقه حفظ کنیم. اگر شکرگذار نباشیم و کوتاه بیایم خدا این نظام را از ما می‌گیرد.
آیت‌الله جوادی آملی: مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن از اسلام و انقلاب دفاع کنند
وی با بیان اینکه در راهپیمایی 22 بهمن با وضو شرکت کنیم، بیان کرد: ما وظیفه‎مان این است که در راهپیمایی شرکت کنیم و حرمت امام و خون شهدا را حفظ کنیم، خودمان شرکت کنیم و دیگران را هم دعوت کنیم، اما بدانیم که دیگری است که این کشور را دارد حفظ می‎کند و مکر دشمنان را به خودشان باز گردانیم، وظیفه ما عرض ادب به دستورات ذات اقدس اله و ادای دین به انقلاب و خون شهدا است.
آیت‌الله علوی گرگانی: با تبعیت از
 رهبر معظم انقلاب در حفظ نظام بکوشیم
وی نظام اسلامی را بهترین نظام موجود در دنیا دانست و با تاکید بر لزوم قدردانی از این نعمت بی مثال، علت این امر را حرکت نظام بر پایه احکام شرعی و دینی عنوان کرد.