kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲

همایش تجلیل از حماسه‌سازان عملیات «والفجر۸» در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تاکید کرد: ما به دنبال تجهیزات نوپایی هستیم، چرا که معتقدیم اگر به تجهیزات نوپا مجهز نباشیم در مقابل تجهیزات مدرن دنیا حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.


سورنا ستاری  معاون علمی  و فناوری رئیس‌جمهور در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات «والفجر۸» که در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، اظهار داشت: در دفاع هوایی کسی برنده می‌شود که هدف را کشف کند و کشف این نیست که هواپیماها و بالگردها را با سیستم‌های راداری ببینیم، بلکه باید آنان را با تمام حواس پنجگانه رصد کنیم. باید بدانیم که ظرفیت‌های ما زیر زمین نیست و در مغز جوانان است و باید جوانان را جدی بگیریم و سیستم خلاقیت و نوآوری را در کشور عملیاتی کنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهورخاطرنشان کرد: پول نفت ما را معتاد کرده و ما مثل معتادانی هستیم که به دنبال بوی نفت حرکت می‌کنند و اگر نفت نباشد کشور زمین می‌خورد. اینکه بتوانیم ثابت کنیم پژوهش درآمدزا است مهم و حائز اهمیت است، زیرا مشکلات زیادی در حوزه دفاعی اعم از تنگدستی و بودجه کم وجود دارد که اقدامات را در این حوزه کاهش می‌دهد، اگر نوآوری و ایده وجود داشته باشد این مشکل حل شدنی است، زیرا ابزار زاییده مغز است.
همچنین امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در حاشیه مراسم بزرگداشت حماسه‌سازان عملیات والفجر ۸، با اشاره به رهنمودهای روز یک شنبه رهبر معظم انقلاب، گفت: ما برای امنیت و اقتدار خود ارزش قائل هستیم و اینکه پس از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب همچنان در برابر استکبار ایستاده و سر فرود نیاورده‌ایم به خاطر همین اقتدار و امنیت است.
وی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی امروز در ۳۶۰۰ نقطه گسترش یافته است، افزود : ما به دنبال تجهیزات نوپایی هستیم، چرا که معتقدیم اگر به تجهیزات نوپا مجهز نباشیم در مقابل تجهیزات مدرن دنیا حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.
به گزارش تسنیم؛ امیر اسماعیلی تصریح کرد: امروز پدافند هوایی در پله و نقطه خوبی قرار گرفته و رو به جلو هستیم. ما براساس داشته‌های‌مان به تهدیدات آینده توجه داریم و تلاش می‌کنیم فاصله خود را نسبت به آنچه که باید باشیم کم کنیم. این فاصله کم نیست و قطعا به نقطه مورد نظر دست خواهیم یافت.