kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

کوتاه از ایران

ورود 12 فروند هواپیما به ناوگان هوایی
کرمانشاه- فارس: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل هوایی کشور مناسب نیست، گفت: 12 فروند هواپیما در سال جاری وارد ناوگان هوایی کشور شده است. عباس آخوندی افزود: با توجه به شرایط تحریم‌های یکجانبه علیه کشور، تنگناهای مالی و وابستگی 100 درصدی ناوگان هوایی به قراردادهای بین‌المللی نیاز به ایجاد تحول در ناوگان هوایی کشور داریم. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به دنبال بازسازی ناوگان هوایی کشور هستیم، آخوندی در مورد ناوگان ریلی کشور نیز گفت: در راستای توسعه شبکه ریلی کشور هشت پروژه بزرگ در دست است. وی خاطرنشان کرد: اکثر شرکت‌های حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در سال جاری انجام داده‌اند که ثمره آن را طی دو تا سه سال آینده خواهیم دید.
رتبه ایران در عمل پیوند عضو
ساری- ایرنا: رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رتبه ایران در پیوند اعضای مرگ مغزی در جهان 42 است و براساس استانداردهای پزشکی دستکم باید نیمی از اعضای بدن این افراد برای عمل پیوند مورد استفاده قرار گیرد. کتایون نجفی‌زاده مراقبت نکردن درست از بیماران مرگ مغزی در «آی.سی.یو» را سبب فاسد شدن اعضای بدن این بیماران دانست و گفت: اعضای بدن آنان سرمایه ملی کشور است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
کمک 30 هزار میلیارد ریالی خیرین سلامت
شهرکرد- واحد مرکزی خبر: خیرین سلامت کشور 30 هزار میلیارد ریال به بهداشت و درمان کمک کردند. قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور افزود: هم اکنون 2 هزار و 600 واحد کوچک و بزرگ در حوزه بهداشت و درمان بازسازی، تعمیر، بهسازی و نوسازی شده است. پورهاشمی گفت: تاکنون خیرین 13 میلیون متر مربع برای توسعه و اجرای طرح‌های بهداشت و درمان اهدا کرده‌اند. وی از بهره‌برداری 50 طرح با صرف 400 میلیارد ریال در سطح کشور همزمان با دهه فجر خبر داد.
واگذاری 10 هزار واحد مسکن مهر
رباط‌کریم- واحد مرکزی خبر: بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر پرند تحویل متقاضیان شد. معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در مراسم واگذاری این واحدها گفت: یکصد هزار واحد دیگر نیز در کشور آماده تحویل است.محسن نریمان افزود: مصمم هستیم پرونده مسکن مهر تا پایان سال 94 بسته شود. همچنین دیروز کلنگ ساخت 10 مدرسه و یک مجتمع تجاری مشارکتی در پرند به زمین زده شد. این 10 فضای آموزشی تا سال آینده و مجتمع تجاری تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وجود 62 فروند شناور مغروقه در کارون و اروندرود
خرمشهر- واحد مرکزی خبر: مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 62 فروند شناور مغروقه در آبراه‌های کارون و اروندرود وجود دارد. عادل دریس گفت: تاکنون 120 فروند شناور مغروقه با تلاش سازمان بنادر و دریانوردی و بخشی خصوصی در کارون و اروندرود شناورسازی شده است. وی افزود: شناورسازی برخی از مغروقه‌ها در اروندرود به همکاری طرف عراقی نیاز دارد. اروندرود 85 کیلومتر طول دارد و از سال 1355 تاکنون لایروبی این آبراه انجام نشده است.