kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
آیت‌ا‌لله نوری همدانی:

حل معضل بدحجابی نیاز به عزم و اراده همگانی دارد

استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه حل معضل بدحجابی نیاز به عزم ملی دارد، گفت: مسئولان دولتی و مردم باید در این زمینه با هم همکاری کنند.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از بانوان و مشاور امور زنان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب زنان، اظهار داشت: حل این مسئله نیاز به عزم و اراده جمعی دارد و کار یکی دو نفر نیست؛ مسئولان دولتی و مردم باید دست به دست هم دهند تا این مشکل را برطرف کنند.
وی با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری تذکر لسانی در زمینه حجاب، گفت: بسیاری از این افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند با نصیحت کردن درست می‌شوند.
آیت‌ا‌لله نوری همدانی با ابراز تأسف از اینکه برخی پوشش ظاهری‌شان متناسب با آموزه‌های اسلامی نیست، گفت: اسلام می‌گوید خانم‌ها باید به غیر از گردی صورت و از مچ دست تا انگشتان، بقیه بدن خود را از نامحرمان بپوشانند؛ این پوشش باید به گونه‌ای باشد که جلب توجه نکند.
استاد درس خارج حوزه افزود: لباس خانم‌ها نباید تنگ باشد یعنی به گونه‌ای نباشد که حجم بدنشان را نشان دهد، همچنین باید به لحاظ رنگ و ضخامت به شکلی باشد که بدن از زیر آن پیدا نباشد؛ البته خداوند نمی‌خواهد مردم را به زحمت بیندازد همین اندازه که پوشش کامل وجود داشته باشد کافی است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید معضل بدحجابی را به مسئله عفاف عطف کرد، گفت: برخی تصور می‌کنند هرکس حجاب ندارد عفاف هم ندارد؛ این تفکر صحیح نیست.
وی عفاف را مربوط به مسائل فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ و تعهدی که مردم ایران دارند در هیچ کشوری وجود ندارد؛ در روایات داریم که در آخرالزمان ایرانی‌ها بسیار پیشرفت می‌کنند و صدای اسلام ناب از قم که یکی از شهرهای ایران اسلامی است به گوش جهانیان خواهد رسید.