kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی مطرح کرد

برگزاری کنگره ملی «اقتصاد مقاومتی» با همکاری دانشگاه‌ها(اخبار دانشگاه)

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی از برگزاری کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در روزهای 28 و 29 بهمن خبر داد.


ابراهیم حسن‌بیگی در نشست خبری کنگره «اقتصاد مقاومتی» که در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد با اشاره به برگزاری این کنگره گفت: کنگره ملی اقتصاد مقاومتی 28 و 29 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.
رئيس دانشگاه عالی دفاع ملی اضافه کرد: این همایش با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه شهید بهشتی، مرکز پژوهش‌های صدرا و دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: دانشگاه دفاع ملی با توجه به گستردگی ابعاد اقتصاد مقاومتی محور راهبردی این همایش را پذیرفته و نشست‌هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی با محوریت‌های مختلف برگزار خواهد کرد.
حسن‌بیگی افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی متناسب با فرهنگ اسلامی و بومی برای این همایش طراحی شده است. در آغاز فعالیت‌های این کنگره محورهایی استخراج شد که همه مبتنی بر سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به ارسال مقالات به این کنگره گفت: 520 چکیده مقالات به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که 184 مقاله برای چاپ کتاب مقالات برگزیده شده و 60 مقاله نیز براساس داوری برای ارائه در دو روز کنگره انتخاب شده است.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: هشت نشست با محور مختلف اقتصادی در این کنگره برگزار می‌شود که میزبانی هرکدام از این نشست‌ها را یکی از دانشگاه‌ها بر عهده دارد.