kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
مصطفوی:

شورای روابط خارجی به تیم هسته‌ای تذکر داده است

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت این شورا گزارشی در باره مذاکرات هسته‌ای به رهبر معظم انقلاب ارائه کرده و ملاحظاتی که باید مورد توجه تیم هسته‌ای قرار گیرد مورد اشاره قرار داده است.


به گزارش فارس، سیدمهدی مصطفوی در پاسخ به این سوال که آیا شورا در خصوص مذاکرات هسته‌ای مصداقی وارد شده و تذکری داده است گفت: بله، ما گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم و ملاحظاتی را که در مذاکرات باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا منافع راهبردی بیشتر تأمین شود اشاره کردیم اما قابل رسانه‌ای کردن نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روابط خارجی ما فقط موضوع هسته‌ای نیست و ما با تک‌تک کشورهای جهان حرف داریم و اقداماتی را برای انجام می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم،‌ باید طوری رفتار کنیم که  منافع داخلی‌مان حفظ شود و جایگاهمان در عرصه بین‌المللی برجسته شود.
مصطفوی در باره قدم‌زنی ظریف با کری نیز گفت: طبیعی است که مردم ما با توجه به ذهنیتی که از جنایات و حق‌کشی‌های آمریکا ‌چه در ایران و چه در منطقه دارند، آمریکا را به عنوان یک دوست نمی‌شناسند و توقع قدم نزدن با دشمن هم توقع بی‌جایی نیست.
وی ادامه داد:  نباید با دشمن این‌طور قدم زد و حرکت قشنگی انجام نشد اما باید شرایط و موقعیت را نیز در نظر گرفت و بپذیرید که شرایط، شرایط عادی نبود.