kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
وزیر خارجه آرژانتین:

اعتقادی به دست داشتن ایران در انفجار آمیا ندارم

وزیر خارجه آرژانتین تاکید کرد که تاکنون هیچ قاضی‌ای اعلام نکرده که ایران در انفجار مرکز یهودیان در بوئنس‌آیرس دست داشته است و بنابراین وی اعتقادی به نقش ایران در این حمله ندارد.


«هکتور تیمرمن» وزیر خارجه آرژانتین، در مصاحبه با «ان‌پی‌آر»، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مرگ «آلبرتو نیسمان» بازرس ویژه پرونده انفجار مرکز یهودیان در شهر بوئنس‌آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی، مذاکرات محرمانه با ایران، توافق با تهران و سایر مسائل پرداخته است.
به گزارش تسنیم، تیمرمن در پاسخ به این سوال که آیا ایران در بمب‌گذاری مرکز یهودیان آمیا، دست داشته، تاکید کرد: تاکنون هیچ قاضی‌ای اعلام نکرده که ایران در انفجار مرکز یهودیان در بوئنس‌آیرس دست داشته است، بنابراین من اعتقادی به نقش ایران در این حمله ندارم.بسیاری از بستگان قربانیان از موضع من حمایت می‌کنند. البته برخی از آنها مخالف کارهایی هستند که من انجام داده‌ام، البته برخی از آنها. ولی نه همه آنها، در واقع اکثر جامعه یهودیان از موضع من حمایت می‌کنند. اکنون شما از جامعه یهودیانی صحبت می‌کنید که بیش از ۲۵۰هزار یهودی در آرژانتین وجود دارد. من در جامعه یهودیان طرفداران زیادی دارم.»