kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال


نقش قرعه‌کشی جام‌‌جهانی در تصمیم کی‌روش
حرف و حدیث در مورد ادامه همکاری کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران ادامه دارد و بعد از نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، سرمربی تیم ملی ایران مخالفان و موافقان خاص خودش را برای ادامه حضور در ایران دارد. این در حالی است که مبلغ قرارداد سرمربی پرتغالی ایران به بحث اصلی ادامه همکاری او با ایران تبدیل شده است اما به نظر می‌رسد که کی‌روش هم برای حضور در فوتبال ایران تصمیم خاص خودش را داشته باشد و به نظر می‌رسد با سیدبندی جدید قرعه‌کشی جام جهانی روسیه این مسئله و همگروهی ایران با قدرت‌های آسیایی در آن بی‌تاثیر نباشد.ایران با سیدبندی جدید احتمالا برای صعود از مرحله مقدماتی با تیم‌های قدرتمند آسیا در دور اول همگروه خواهد شد و این کار صعود را برای شاگردان کی‌روش سخت خواهد کرد.کی‌روش منتظر است 10 روز دیگر و پس از روشن شدن تکلیف همگروه‌های ایران در دور مقدماتی، تصمیم نهایی خود را برای ادامه همکاری یا جدایی از تیم ملی بگیرد. یقینا در صورتی که ایران با تیم‌های سخت روبه‌رو شود کی‌روش ذره‌ای از مواضع خود برای گرفتن امکانات کوتاه نخواهد آمد، حتی اگر منجر به کناره‌گیری از سمت خود روی نیمکت تیم ملی ایران شود.
پرسپولیسی‌ها منتظر رضایتنامه گابریل
پرسپوليسي‌ها براي پوشش نقاط ضعف خود در نيم فصل دست به جذب چند بازيکن خارجي زده‌اند که يکي از آنها گابريل، هافبک دفاعي برزيلي سابق تيم خزرلنکران است. با توجه به تعلیق تیم خزر لنکران از سوی فیفا، پرسپولیسی‌ها هنوز جوابی از این باشگاه برای دریافت رضایتنامه این بازیکن دریافت نکرده‌اند و همچنان منتظر برطرف شدن مشکلات برای جذب این بازیکن هستند. هافبک تهاجمی مورد نظر پرسپولیس در صورتی که نتواند رضایتنامه‌اش را از باشگاه خزرلنکران دریافت کند، با توجه به قوانین فیفا طی چند روز آینده به طور اتوماتیک از لیست بازیکنان این تیم کنار گذاشته خواهد شد و می‌تواند بدون مشکلی قرارداد جدید خود را با باشگاه پرسپولیس ثبت کند.
دلایلی که پولادی برای نیامدن به ایران عنوان می کند
بازيکن تيم ملي فوتبال ايران مي‌‌گويد پس از پايان قرارداد دو ساله‌اش با باشگاه الشحانيه، براي پيگيري موضوع کارت پايان خدمتش به ايران سفر خواهد کرد. پولادی اظهار داشت: پیش از اینکه مطرح شود که کارت پایان خدمت من مشکل دارد، قرارداد دو ساله‌ای را با باشگاه الشحانیه بستم. پس از چند وقت اعلام شد که این مشکل برای من به وجود آمده است. به همین خاطر چاره‌ای جز ادامه فعالیتم در این باشگاه قطری نداشتم. اگر می‌خواستم در آن برهه زیر قرارداد بزنم و به ایران بیایم، این مسئله نه تنها برای خود من بلکه برای فوتبال ایران نیز دردسرساز می‌شد و مطمئنا با شکایتی که الشحانیه انجام می داد مشکلاتی برای فوتبال ایران از سوی فیفا به وجود می‌آمد.
برگزاری بازی سایپا - استقلال در کرج
محمودی رئيس هيات فوتبال استان البرز گفت: بازي دو تيم سايپا البرز و استقلال تهران در هفته نوزدهم ليگ برتر در کرج برگزار مي‌شود.
تعریف و تمجید سایت ESPN از آزمون
سایت خبری ESPN آمریکا از دیدار ایران و عراق به‌عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌های جام ملت‌‌های آسیا و از سردار آزمون به‌عنوان بازیکنی که در این تورنمنت برای خود شهرت و اعتبار کسب کرد یاد کرده است.