kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
اظهارنظر فغانی پس از بازگشت از استرالیا

می‌خواهم فینال جام جهانی 2018 را قضاوت کنم (گفت و گو)

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان اعلام کرد که هدفش قضاوت فینال جام جهانی 2018 روسیه است. محمدرضا فغانی داور ایرانی فینال جام ملت‌های آسیا، در بازگشت از استرالیا مواردی را مطرح کرد که گزیده‌ای از صحبت هایش درادامه می‌آید:


*پیش از اینکه وارد مسابقات شوم، به قضاوت کردنم در دیدار فینال فکر می‌کردم، خوشبختانه شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که فینال را به من سپردند. فینال با همه دیدارهایی که قضاوت می‌کنیم، تفاوت دارد و اگر اشتباهی انجام دهیم، قضاوت‌های خوب گذشته را زیر سوال برده و همه چیز را خراب می‌کند. سعی کردم با کمک سخندان و ابوالفضلی کار گروهی قضاوت خوبی انجام دهیم و بازی را در کنترل بگیریم. پس از پایان بازی، مسئولان از داوری ما رضایت داشته و تشکر کردند. جای کامرانی‌فر در این بازی‌ها خالی بود و امیدوارم سلامتی‌اش را هر چه زودتر بدست بیاورد.
*خوشبختانه اشتباهی نداشتیم که تاثیرگذار بوده باشد. مسئولان همیشه در طول این مسابقات نه تنها به من، بلکه به همه داوران انگیزه می‌دادند. روی هم رفته عملکرد داوران حاضر در این رقابت‌ها، مخصوصا داوران جوان خوب بود و این مسئله کار من را برای قضاوت در جام جهانی 2018 سخت می‌کند.
*نباید در باد این موضوع بخوابم که چون فینال جام ملت‌های آسیا را قضاوت کرده‌ام، می‌توانم در جام جهانی هم سوت بزنم. کار من از فردا شروع می‌شود و باید تمرکزم به بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باشد تا عملکردی مانند گذشته داشته باشم.
*همه هدف و تلاش من قضاوت فینال جام جهانی است و امیدوارم حداقل این هدف به قضاوت در بازی‌های جام جهانی منتهی شود. اگر به اینجا رسیدم به دلیل حمایت‌های خانواده‌ام، پدر و پدر همسرم که خودشان داور بودند، بود.
*واقعا از رفتار حرفه‌ای ژاپنی‌ها لذت بردم. ژاپنی‌ها مانند تیم ملی ایران در ضربات پنالتی حذف شدند اما بدون اینکه اعتراضی به داور داشته باشند، با همه داوران دست دادند. آنها (ژاپنی‌ها) به اتفاقات فوتبالی اعتقاد دارند و این‌گونه نیست که رفتارهای غیرحرفه‌ای داشته باشند.
*مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتار کی‌روش را نپسندیدند. برای آنها احترام مدنظرشان است نه رفتارهای تند و اعتراض به داوری. رفتار سرمربی تیم استرالیا پس از شکست تیمش مقابل کره‌جنوبی در مرحله گروهی نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن او بود که پس از پایان بازی از داور تشکر کرد.
* ویلیامز(داور استرالیایی بازی ایران - عراق) مشکلی با فوتبال ایران ندارد و هیچ داوری نمی‌آید خودش را به خاطر برخی مسائل زیر سوال ببرد.