kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

اختلاف وزارت ورزش و مربیان معترض بالا گرفت

معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان مقایسه پاداش مربیان و ورزشکاران را نادرست خواند.


مناف هاشمی معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان درباره انتقاد مربیان از پاداش‌ها و پس دادن پاداش‌ها به وزارت ورزش اظهار کرد: نباید پاداش مربیان و ورزشکاران با هم مقایسه شود. مقایسه این دو پاداش درست نیست. مربیان از مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنند یعنی فدراسیون، دستمزد و حقوق می‌گیرند. وظیفه ما پول دادن نیست ،ما  نقش حمایتی داریم. این پاداش‌ها نیز به گونه‌ای هدیه بوده حالا می‌خواهند قبول کنند یا نکنند.
کمک 6 تا 10 میلیارد به فدراسیون‌ها
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت بودجه ورزش چگونه است، همچنان در حال مذاکره هستیم و چیزی مشخص نشده است. ما 10 پیشنهاد داده‌ایم که اگر سه یا چهار تا آنها به نتیجه برسد از نظر اعتباری رشد می‌کنیم.هاشمی به بودجه فدراسیون‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تا اواخر بهمن و اوایل اسفند، 6 تا 10 میلیارد به فدراسیون‌ها واریز می‌شود اما میزان بودجه‌ای که در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد به توافق‌نامه‌ای که آنها با وزارت ورزش امضا کرده‌اند، بستگی دارد. هرچقدر آنها بیشتر به توافقنامه خود عمل کرده باشند، بودجه بیشتری دریافت می‌کنند. با واریز شدن این بودجه به حساب فدراسیون‌ها 90 درصد بودجه سال آنها پرداخت خواهد شد.
بابک:از کدام پول و حقوق به مربیان سخن می گویند
پس از اظهارنظر هاشمی مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در واکنش به مسئولان وزارت ورزش و جوانان نسبت به
پس دادن هدایا و این گفته که مربیان از فدراسیون‌های خود حقوق می‌گیرند و... گفت: ما فقط دو ماه مانده به مسابقه‌های جهانی و آسیایی به مربیان‌مان پاداش می‌دهیم چرا که بودجه‌ای نداریم تا بتوانیم حقوق ماهیانه برای آنها در نظر بگیریم.حسن بابک با بیان اینکه ما آماده‌ایم لیست حقوق مربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی را منتشر کنیم تا هم مسئولان و هم مردم بدانند که این مربیان با چه وضعیتی کار می‌کنند. باید بگویم سرمربی تیم‌های ملی کشتی، فقط ماهی 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند در حالی که 2 میلیون تومان اجاره منزل و مخارج می‌دهند. محض اطلاع آقایان باید بگویم مربیان تیم‌های ملی نیز فقط دو ماه مانده به مسابقه‌های آسیایی و جهانی از فدراسیون حقوق دریافت می‌کنند و باقی ماه‌ها هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند چرا که فدراسیون توان پرداخت حقوق به آن‌ها برای همه سال را ندارد.مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی افزود: آقایان با این حرف‌هایشان در حق مربیان کم‌لطفی کردند. ما مربی حرفه‌ای هستیم و یک مربی حرفه‌ای نمی‌تواند با این بی‌توجهی‌ها و توهین‌ها دیگر انگیزه زیادی داشته باشد. شما مگر کدام پول را به فدراسیون داده‌اید که فدراسیون نخواسته باشد خرج مربیانش کند. فدراسیون کشتی برنامه‌هایش را به وزارت داد و بودجه مورد نیاز خود را برای یک سال 63 میلیارد تومان اعلام کرد اما وزارت ورزش و جوانان در نهایت فقط 5 میلیارد تومان به فدراسیون کشتی برای یک سال دادند. در حالی که ما 53 اعزام خارجی داشتیم و جدا از این‌ها بسیاری از مسابقه‌های داخلی را برگزار کردیم. با این وضعیت و مبلغ کم بودجه، چطور می‌توانیم مربیان خود را تامین کنیم.