kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دولت استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی را به کاربران توصیه نمی‌کند

هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار با تصویب در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای حمایت از کسب و کار حوزه IT و ICT کشور اختصاص یافت.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در سمنان گفت: این بودجه برای ایجاد کسب و کار پایدار در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان رشته‌های الکترونیک، کامپیوتر، IT و مخابرات از سال آینده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
محمود واعظی افزود: با این بودجه بخش‌های تحقیقات فعال‌تر می‌شود و اشتغال پایداری در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد خواهد شد.
وی همچنین با تأکید بر اینکه خواسته دولت این است که اطلاعات شخصی و عمومی هموطنان در شبکه‌های اجتماعی داخلی میزبانی شود گفت: تا زمانی که این شبکه‌ها به صورت بومی ایجاد نشده‌اند، دولت محدودیتی در ارائه خدمات شبکه‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی ایجاد نمی‌کند ولی تأکید ما استفاده صحیح از این امکانات فناورانه است.
واعظی افزود: بخش خصوصی و دانشگاه‌های زیادی در عرصه تولید نرم‌افزارهای اجتماعی وارد شدند و از آنها برای تولید محتوای فاخر و نرم‌افزارهای کاربردی برای تلفن‌های همراه نسل سه و چهار حمایت می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت فیلترینگ هوشمند را در راستای بومی‌سازی برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی در دستور کار قرار داده است و با این اقدام قسمت‌های غیر اخلاقی و مجرمانه سایت‌ها از دسترس خارج می‌شود.
وی افزود: دولت همواره استفاده از شبکه‌های اجتماعی بومی را به مردم پیشنهاد کرده است و هم اکنون تعدادی از این شبکه‌های بومی راه‌اندازی شده و در حال پیشرفت است و از شبکه‌های بومی راه‌اندازی شده استقبال خوبی به عمل آمده است. واعظی ادامه داد: دولت با توجه به تهدیدهای فراوانی که در فضاهای مجازی خارجی برای کاربران ایرانی وجود دارد، استفاده از این شبکه‌های اجتماعی را به مردم توصیه نمی‌کند و تلاش خواهد کرد تا فضای مجازی امنی برای مردم فراهم شود. وی با اشاره به اینکه فیلترینگ هوشمند در سه فاز در حال عملی شدن و پیگیری است، افزود: فاز اول و آزمایشی این طرح تمام شده و وارد فاز دوم این طرح شده‌ایم. فاز سوم فیلترینگ هوشمند، شش ماه بعد از پایان فاز دوم این طرح اجرا می‌شود و در این راه از دانشگاه‌های ممتاز کشور و متخصصان استفاده می‌شود. همزمان با دومین روز از ایام‌الله دهه فجر بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی استان سمنان با حضور وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها با صرف 270 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. از مجموع 589 روستای استان سمنان 160 روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند.