kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

چگونگی معافیت مشمولان دارای غیبت بیش از 8 سال

جانشین سازمان وظیفه‌ عمومی با اشاره به جزئیات چگونگی ثبت درخواست پرداخت جریمه نقدی غیبت سربازی، چگونگی ثبت درخواست مشمولان خارج از کشور، سربازان فراری و... را اعلام کرد.


سردار ابراهیم کریمی در تشریح جزئیاتی جدید از نحوه ثبت درخواست متقاضیان پرداخت هزینه‌های غیبت سربازی اظهار داشت: با توجه به اینکه ثبت درخواست و بررسی شرایط متقاضیان پس از مشخص شدن دقیق هزینه غیبت مشمولان غایب موضوعی زمان‌بر است لذا برای سرعت بخشیدن به کار، اقدام به ثبت‌نام متقاضیان کردیم.
سردار کریمی افزود: سربازان فراری و یا مشمولان غایب باید توجه داشته باشند که با توجه به یکپارچه‌سازی سامانه‌ها، نظارت و کنترل بر آنها در سال 94 قطعا بیشتر شده و از این رو ما در فرصت یک ماهه اعلام شده به دنبال تعیین تکلیف این مشمولان غایب هستیم.
جانشین سازمان وظیفه عمومی با تأکید بر اینکه زمان در نظر گرفته شده به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد، در خصوص پیش‌بینی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان این طرح گفت: تصور می‌کنیم از میان 1/5 میلیون مشمول غایبی که بیش از 8 سال دارای غیبت هستند و مشمول این طرح می‌شوند، عمدتا از این موضوع استقبال و درخواست خود مبنی بر پرداخت جریمه غیبت را به سازمان وظیفه ‌عمومی اعلام خواهند کرد. البته این در حالی است که اولویت ما اعزام به خدمت مشمولان غایب است.
سردار کریمی در پاسخ به این پرسش که برخی از مشمولان غایب از ثبت اطلاعات خود در مراکز پلیس +10 واهمه دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه کدملی کلید تمامی اطلاعات افراد در تمام سامانه‌های کشور است، داشتن ترس و واهمه نسبت به ثبت اطلاعات‌شان موضوعی کاملا مردود است و ما تمامی اطلاعات مشمولان را در سامانه‌های خود به صورت ثبت‌ شده داریم. در عین حال این افراد در هنگام ثبت درخواست خود ظرفیت تأهل و تعداد فرزندانشان را نیز مشخص می‌کنند که این اطلاعات تنها برای بررسی کاهش میزان جریمه‌های غیبت آنها استفاده خواهد شد.