kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
به مناسبت دهه مبارک فجر

20 هزار واحد مسکونی بخش تعاون افتتاح می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح 19هزار و 900 واحد مسکونی در دهه مبارک فجر خبر داد.


سیدحمید کلانتری دیروز در نشست خبری اظهار کرد: از این تعداد در بخش مسکن مهر 128 پروژه، در بخش تعاونی‌های مسکن متعارف 111 پروژه، در بخش صنعت 43 پروژه، در حوزه خدمات 36 پروژه و در بخش کشاورزی 22 پروژه به بهره برداری خواهد رسید. معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین استان دارنده پروژه‌های قابل افتتاح را خوزستان با 66 پروژه، اصفهان با 47 پروژه و سیستان و بلوچستان با 34 پروژه ذکر کرد.
کلانتری با اشاره به افتتاح 356 طرح تعاونی در ایام دهه‌فجر از اختصاص 96 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده مجلس جهت تزریق به شبکه تعاونی‌ها خبر داد.
وی گفت: با اعلام نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این رقم ابلاغ و به زودی اجرایی می‌شود تا به عنوان پشتوانه‌ای در قالب وجه اداره شده در اختیار بانک توسعه تعاون یا بانک‌های دیگر قرار گیرد و تعاونی‌ها می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت تا پایان شهریور سال آینده استفاده کنند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین طی مذاکراتی که با صندوق مهر امام‌رضا(ع) داشتیم و با توجه به اینکه میزان وام‌دهی صندوق تا سقف 100 میلیون تومان است، انتظار می‌رود در جهت تقویت و توسعه تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال به ویژه در بخش مشاغل خانگی از منابع صندوق مهر امام رضا(ع) استفاده کنیم.
کلانتری در عین حال از اختصاص 90 میلیارد تومان منابع بانک توسعه تعاون به منظور حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: مبلغ پرداختی بانک توسعه به ازای هر نفر 15 میلیون تومان و به ازای هر تعاونی 100 میلیون تومان تسهیلات خواهد بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود از اصلاح لایحه سهام عدالت خبر داد و گفت: در حال حاضر 352 تعاونی سهام عدالت در 352 شهرستان وجود دارد که 48/5 میلیون نفر سهامدار آن هستند که از این تعداد 42 میلیون نفر مشمولان دریافت سهام و 6/5 میلیون نفر کارگران فصلی و ساختمانی هستند که به آن افزوده شده‌اند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در اصلاحیه جدید به دنبال حفظ و ارتقای جایگاه بخش تعاونی هستیم و صندوق‌هایی که در لایحه پیش‌بینی شده‌اند در قالب صندوق‌های توسعه سرمایه‌گذاری تعاونی است تا سهامی که از ابتدا با نگاه تعاونی و با تاکیدات مقام معظم رهبری به تعاونی‌ها واگذار شده کماکان به قوت خود باقی باشد.