kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸

چهار سوی پنج قاره


  قتل نماینده صهیونیست‌ها در عربستان
پایگاه عبری زبان والا، وابسته به محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «کریستوفر کریمر» نماینده شاخه آمریکایی شرکت صهیونیستی البیت در شرایط مبهمی در شهر تبوک عربستان سعودی کشته شده است. .
توقف فعالیت هفته نامه شارلی ابدو
هفته نامه طنز شارلی ابدو به دنبال حملات اخیر به دفتر این مجله که به کشته شدن ۱۲ نفر منجر شد، انتشار خود را برای چند هفته متوقف کرد. گروه تروریستی القاعده در شبه جزیره عرب، که مسئولیت این حمله را برعهده گرفت، در ماه گذشته از گروه‌های هم پیمان القاعده در اروپا خواست اقدامات بیشتری انجام دهند. توهین این هفته نامه به پیامبر اسلام با واکنش گسترده جهان اسلام مواجه شد.
ساخت ناو هواپیمابر در چین
مقام‌های شهر چانگژو از تلاش شرکت‌های این شهر برای ساخت سامانه سیم کشی دومین ناو هواپیمابر چین در سال 2015 خبر دادند. مقام‌های یادشده، مشخصات این ناو جدید را اعلام نکردند.
پنجمین اعدام در دوران ملک سلمان
اعدام‌ها در دوره پادشاهی سلمان در عربستان همچنان ادامه داشته و در تازه‌ترین مورد، یک نفر دیگر نیز اعدام شد. این اعدام  هفدهمین مورد است که از ابتدای امسال در عربستان اجرا شده است. از زمانی که شاه سلمان در 23 ژانویه پس از مرگ عبدالله به قدرت رسیده، این پنجمین اعدام به شمار می‌رود.