kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
معاون حقوقی وزارت علوم:

برای نمایندگان معرفی شده به کمیته بورسیه‌ها حکم صادر نشده است

معاون پارلمانی وزارت علوم با بیان اینکه تاکنون 6 جلسه توسط کمیته بورسیه‌ها انجام شده است، گفت: وزیر علوم برای سه نفری که از مجلس به کمیته تشخیص مصادیق تجدیدنظر در رابطه با بورسیه‌ها معرفی شده‌اند حکمی صادر نکرده‌ است.

به گزارش  فارس، سعدالله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم در حاشیه هفتمین جشنواره بین‌المللی فارابی در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسات کمیته بورسیه‌ها گفت: تاکنون 6 جلسه داشته‌ایم تا آخرین جلسه آن، روز پنجشنبه از ساعت 7 صبح تا یک بعدازظهر به صورت پیوسته برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه پرونده‌های مربوط به آنهایی که اشکال تحصیل همزمان با اشتغال داشتند تقریبا به اتمام رسید. پرونده‌هایی نیز وجود داشت که باید از بیمه استعلام می‌گرفتیم و هم‌اکنون منتظر استعلام‌ها هستیم.
قیداری تاکید کرد: البته تصمیم‌گیری‌ها انجام شده و پاسخ بیمه برای استعلام‌ها هرچه باشد برابر آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد، یعنی اگر بیمه به استعلام پاسخ بدهد که فردی به صورت تمام وقت بیمه بوده است، مسلما نمی‌تواند تحصیل کند. در غیر این صورت اگر بیمه‌ای برای این فرد پرداخت نشده باشد می‌تواند مانند سابق به تحصیل خود ادامه دهد.
معاون پارلمانی وزارت علوم تصریح کرد: در مرحله بعد در رابطه با افرادی که از لحاظ معدل کارشناسی ارشد و سن مشکل داشتند جلسه‌ای خواهیم داشت. این پرونده‌ها تا حد زیادی وضعیتشان روشن است زیرا معیارها کمی و قابل اعتماد هستند و ابهام چندانی در آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: معمولا در هفته یک یا دو جلسه برگزار می‌کنیم ولی بنا بر دلایلی هماهنگ کردن با افراد هیئت که مشغله بیشتر دارند مشکل است اما روزهای پنجشنبه را می‌توانیم با حداکثر اعضا تشکیل جلسه بدهیم.
قیداری ادامه داد: 8 نفری که در کمیته تشخیص مصادیق تجدیدنظر هستند قبل از اینکه سه نفر نماینده از مجلس معرفی شوند از وزیر علوم حکم گرفته بودند ولی تا به امروز وزیر علوم برای سه نفری که از مجلس به کمیته معرفی شده‌اند حکمی صادر نکرده است.
وی گفت: وقتی این سه نماینده مجلس حکم نداشته باشند برای ما این ابهام باقی است که آیا حق رای دارند یا اینکه نمی‌توانند رای بدهند.
وی ادامه داد: البته این سه نماینده تاکنون به کمیته دعوت نشدند. اگر بخواهند به عنوان ناظر حضور داشته باشند مشکلی نیست ولی برای اینکه بخواهند حق رای داشته باشند باید تصمیماتی گرفته شود.
وی ادامه داد: اگر افرادی مانند آقای پورمختار از کمیسیون اصل نود به کمیته دعوت می‌شوند به عنوان شخص حقیقی دعوت شدند تا به ما کمک کنند.
وی در خاتمه افزود: نمایندگان مجلس همه دلسوز نظام و کشور هستند و می‌توانند ناظر باشند و ما هم اگر کمکی بتوانیم در این راستا به آنها خواهیم کرد.