kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

نمایش آثار هنر انقلاب در جشنواره هنرهای تجسمی فجر(اخبار ادبی و هنری)

دبیر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از نمایش آثاری از هنر انقلاب در هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار کیهان، مجتبی آقایی دبیر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نشستی خبری، جشنواره تجسمی فجر را فرصتی دانست که در این فضا می‌توان آثار فاخر را به نمایش درآورد و گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل هنرهای تجسمی فجر، این حوزه بزرگترین جامعه آماری را داراست و عرصه فراوانی از هنرمندان فاخر در آن فعال هستند. پراکندگی این حوزه در کشور معنادار است از طرفی هم کشوری ریشه‌دار در حوزه هنرهای تجسمی هستیم.
وی این دوره از جشنواره را غیررقابتی عنوان کرد و گفت:  با سپردن امور نمایشگاهی آن به انجمن‌های تخصصی هنری، شاهد آثار فاخری از هنرمندان سرشناس خواهیم بود.
به گفته دبیر جشنواره، هزار و 100 اثر از 700 هنرمند در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود که شامل رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی و نگارگری است.
وی افزود: در این دوره از جشنواره  نمایشگاهی از آثار هنر انقلاب، دفاع مقدس و ایثار و شهادت در موزه فلسطین برگزار می‌شود و نمایشگاه  دیگری با عنوان «پیامبر مهربانی» شامل آثاری از هنرمندان مختلف برگزار می‌شود که آثار خوشنویسی، گرافیک، کاریکاتور و تصویرسازی به همراه ورک شاپ عملی با موضوع پیامبر گرامی اسلام(ص) و در مقابله با افراطی‌گری و خشونت‌طلبی علیه اسلام در سطح جهانی و همچنین دفاع از ساحت قدسی پیامبر گرامی اسلام(ص) برپا می‌شود.
مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: دربحث هنر انقلاب تلاش کرده ایم علاوه بر محتوا به لحاظ فرم نیز آثار خوبی را به عنوان هنر فاخر انقلاب اسلامی در جشنواره داشته باشیم تا هنرمندان ما بدانند که جشنواره هنرهای تجسمی فجر همان طور که امانتدار موضوع انقلاب اسلامی است، از نظر فرم و صورت نیز باید قابل دفاع باشد.