kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

کوتاه از ایران

شهادت جانباز شیمیایی
ورامین- مهر: امان‌الله امانی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از عوارض شیمیایی سرانجام دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست. امانی در عملیات کربلای 5 در اثر حملات شیمیایی رژیم بعث عراق به جمع جانبازان پیوست. پیکر این جانباز شهید توسط مردم ورامین تشییع شد.
توسعه شبکه آبیاری
سمنان- واحد مرکزی خبر: معاون وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 12هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه‌های نوین آبیاری در کشور خبر داد و گفت: به علت خشکسالی‌های اخیر، مهمترین برنامه دولت در بخش کشاورزی، توسعه آبیاری تحت فشار برای استفاده مطلوب از منابع آبی موجود در کشور است.  
محمدعلی جوادی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد طرح‌های پیش‌بینی شده در زمینه تبدیل سیستم آبیاری مزارع به باغ های تحت فشار تحقق یافته است افزود: این ارتقای سیستم آبیاری قرار است در دو دوره پنج ساله انجام شود. به گفته وی، در این مدت شبکه‌های آبیاری در کشور تکمیل و با صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، مازاد آب در اختیار بخش صنعت و آشامیدن قرار می‌گیرد.
تکمیل طرح‌های نیمه تمام آب و فاضلاب
اهواز- واحد مرکزی خبر: مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌و فاضلاب کشور بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آب و فاضلاب در سال آینده تاکید کرد. حمیدرضا جانباز گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از طریق اعتبارات استانی و بخشی دیگر از طریق آبفای کشور تامین خواهد شد. وی جهت اجرا و تکمیل طرح‌های تامین، انتقال و توزیع آب با هدف ارتقای رفاه و خدمات‌دهی به شهروندان بر استفاده از توان و تخصص بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: آبفای کشور نیز از همه توان خود برای بهبود وضع آبرسانی به شهرها و روستاهای استان استفاده خواهد کرد.
غذاهای غربی و افزایش سکته‌های مغزی
اصفهان- واحد مرکزی خبر: پژوهشگران اصفهانی ارتباط الگوهای غذایی غربی را در افزایش سکته‌های مغزی اثبات کردند. رئيس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این تحقیق روی 195 بیمار سکته مغزی و 195 انسان سالم و الگوهای غذایی آنها اجرا شد گفت: در این بررسی اثبات شد استفاده از فست‌فودها و الگوی غذای غربی خطر افزایش سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهد. اسماعیل‌زاده افزود: در این پژوهش عملی ثابت شد پیروی از الگوی غذای سالم با استفاده از میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و روغن‌های مایع خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌دهد.
تاکید بر تصویب طرح آمران به معروف
بوشهر- واحد مرکزی خبر: امام جمعه موقت تهران در بوشهر بر تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس تاکید کرد. آیت‌الله موحدی‌کرمانی در مراسم سالروز ورود تاریخی امام به کشور در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به مطرح شدن موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس گفت: طرح خوبی در مجلس در مورد امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است که امیدواریم به تصویب برسد. وی در خصوص مبارزه با بدحجابی افزود: باید تبلیغات گسترده‌ای برای مقابله با بدحجابی صورت گیرد و نباید فقط به برخورد افراد متدین با بدحجاب‌ها اکتفا کرد.