kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
اسناد از فساد پهلوی سخن می‌گویند (2)

دلالی رئیس مجلس سنا برای احداث کازینو در تهران!

روابط عمومى اينتركنتيننتال
9 اوت 1965 [18/5/1344]
جناب آقاى شريف‏امامى
من و شريكم از كشورتان بازگشتيم و مايلم به اطلاع شما برسانم كه دكتر اسفنديارى و خانواده وى چه استقبال گرمى از ما به عمل آوردند. اميدواريم روزى بتوانيم متقابلاً جبران كنيم و شما را به عنوان ميهمان در شيكاگو، ايلى‏نويز و نيز در لاس‏وگاس و نووادا پذيرا باشيم.
پس از بحث و گفت و گوى طولانى با دكتر اسفنديارى وى پيشنهاد كرد كه با شما تماس بگيريم و طرحهاى خود را براى احداث كازينو به شما ارائه نماييم. با توجه به شناخت و زمينه‏اى كه در داير نمودن كازينو داريم، مايليم كازينويى مجلل و با حال‌و هواى لاس‏وگاس در هتل دربند داير كنيم.
در صورت اجراى چنين طرحى، مسلما صنعت و تجارت توريست در ايران رونق مى‏گيرد و ضمن ايجاد بازار كار براى بسيارى از ايرانيان، باعث جذب ثروتمندان كشورهاى عرب منطقه خواهد شد.
به منظور جذاب كردن اقامت توريستها در تهران، مجلس گردانهاى آمريكايى همطراز با فرانك سيناترا، سامى‏ديويس، كلى اسميت و غيره، را به تهران دعوت خواهيم كرد. همين كار، خود به خود براى تهران شهرت و اعتبار به ارمغان خواهد آورد. پس از بررسى محل و موقعيت احداث كازينو در تهران، به اين نتيجه رسيديم كه تنها دو محل من حيث‏المجموع مناسب حال خواهد بود؛ هتل دربند به عنوان انتخاب اول و هتل هيلتون به عنوان انتخاب دوم. وقتى همه قرارها، نهايى شد، شركت ما آماده است تا بيست و پنج درصد(25%) از سود حاصل را به بنياد پهلوى تقديم كند.
چنانچه اعليحضرت بطور مشروط با شرايط پيشنهادى ما موافق هستند، بسيار خرسند خواهيم شد كه باز به كشور شما بياييم و در صورت امكان ضمن ملاقات با جناب عالى و شاه جزئيات روش اجرايى و نيز سابقة ما در زمينه ساخت موفقيت‏آميز محلهاى تفريحى و داير نمودن كازينو را برايتان شرح دهيم.
مشتاقانه منتظر موافقت شما هستيم و اميدواريم به زودى پاسخ شما را دريافت كنيم.
ارادتمند شما،
لوئيس لِدِرر
[31 ـ 3221 ـ 4513 ش]