kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
لاریجانی در نطق پیش از دستور مجلس:

ملت ایران تسلیم نخواهد شد رئیس‌جمهور آمریکا مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا مسئول اصلی شکست در مذاکرات است. او که سعی می‌کند هزینه شکست مذاکرات را با اظهاراتش به سمت ایران سوق دهد، باید بداند ملت ایران هرگز در مذاکرات تسلیم نخواهد شد.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا در صحبت‌های اخیر خود عنوان کرده است که ما به ایران فشار می‌آوریم تا ایران نظر ما را در بحث هسته‌ای قبول کند. حالا مقصود آنها از مذاکره با ایران روشن‌تر شده است آنها می‌گویند باید تسلیم خواست ما شوید. در کجای دنیا به این رفتار مذاکره می‌گویند.
وی ادامه داد: البته روشن است که آقای اوباما به دلیل ضعف‌ و گرفتاری داخلی نمی‌تواند در مقابل انعطاف‌های معقول دولت و ملت ایران تصمیم عاقلانه بگیرد و می‌خواهد ایران یا تسلیم خواسته‌های نامربوط آنها شده و یا مذاکرات با شکست مواجه شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا باید بداند ملت ایران تسلیم نخواهد شد و او با این نوع سیاست غلط در مذاکرات مسئول شکست مذاکرات است که تصور کرده است می‌تواند هزینه ضعف خود را در حل مشکلات داخلی به سمت ایران منتقل
کند.
نطق‌های میان‌دستور نمایندگان
ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز با بیان اینکه تمدید ۷ ماهه مذاکرات توسط غرب بوی توطئه می‌دهد، گفت: مذاکرات هسته‌ای جز رجزخوانی‌های غرب، دستاورد دیگری برای ملت ایران نداشته و قفل هیچ تحریمی را باز نکرده است.
رضا صابری نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برخی افراد دفاع و احترام به عوامل فتنه 88 را برای خود یک فریضه می‌دانند، گفت: خسارت‌های عظیم عوامل داخلی در فتنه 88 را نمی‌توانیم فراموش کنیم و قطعا مجازات آنها تنها بخشی از مطالبه مردم است.
همچنین حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل گفت: باید به یک فوریت جداول حوزه انتخابیه رأی داده شود و این طرح سریعاً‌ در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.
محمدرضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر در مجلس نیز در نطق میان‌دستور خود گفت: با توجه به اینکه طبق گفته رئیس مجلس منع اجرایی شدن قانون تقسیمات کشوری برداشته شده، وزارت کشور آن را به پس از تعیین تکلیف قوانین جامع کشوری موکول کرده است.
محمدمهدی رهبری نماینده مردم رودسر نیز به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه بعضی از افراد از مفسدان کمک گرفته‌اند، گفت: باید مشخص شود چه کسانی این کمک را دریافت کرده‌اند.
رهبری در مورد فساد و مبارزه با این مقوله نیز گفت:‌ امید است که در رابطه با مبارزه با فساد با قاطعیت بیشتری برخورد شود، می‌گویند برخی از افراد از مفسدان کمک گرفته‌اند، بنابراین این کلی‌گویی است و کلیت را شامل می‌شود، پس بهتر است مشخص شود دقیقاً چه کسانی کمک گرفته‌اند.
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و شهریار در مجلس نیز با یادآوری پرداخت نشدن سرانه مدارس و مطالبات فرهنگیان گفت: قول‌های آقای وزیر عملی نشده و بیمه طلایی به «مس و چدن» تبدیل شده است.
مصوبات نمایندگان
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان، مقرر کردند که کسور بازنشستگی از فوق‌العاده اضافه‌کاری کارکنان کسر نشود.
تقاضای تحقیق و تفحص از سهام عدالت نیز در جلسه علنی دیروز پارلمان به تصویب رسید.
نمایندگان مجلس همچنین مصوب کردند که مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست.
نمایندگان مجلس در ادامه برای تأمین نظر شورای نگهبان مقرر کردند که آستان قدس و آن دسته از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح «به استثنای مواردی که اذن ولی‌فقیه وجود دارد» موظف به پرداخت مالیات مستقیم هستند.