kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

حوادث کوتاه از کشور

زمین‌لرزه در گلستان و بوشهر
تهران- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 1/4 ریشتر شنبه شب حوالی «انبار الوم» را در استان گلستان به لرزه درآورد.
مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع زمین‌لرزه را در ساعت 21 و 36 دقیقه و 3 ثانیه (در 9 کیلومتری انبار الوم) و در عمق 12 کیلومتری زمین اعلام کرد.
همچنین زمین‌لرزه دیگری به شدت 4 ریشتر حوالی آبدان را در استان بوشهر تکان داد.
زمان وقوع زمین‌لرزه در ساعت 23 و 42 دقیقه و 19 ثانیه شنبه (در 8 کیلومتری آبدان) و در عمق 18 کیلومتری زمین بود.
حریق جان مادر و فرزند را گرفت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی لنگرود گفت: جمعه شب بر اثر آتش‌سوزی دو باب منزل مسکونی در روستای «دیوشل» این شهرستان یک مادر و فرزند 5 ساله‌اش بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند و 2 نفر دیگر هم مصدوم شدند.
سرهنگ نیک‌فرد با اشاره به شدت آتش‌سوزی افزود: آتش توسط ارگان‌های امدادی،کمک‌های مردمی و بسیج نیروهای نظامی و انتظامی مهار شد.
وی خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.
مرگ دو موتورسوار در رودسر
رحیم‌آباد رودسر- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی رودسر گفت: برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت  در بخش رحیم‌آباد این شهرستان 3 کشته و زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ پایمرد افزود: در این سانحه که شامگاه شنبه رخ داد، 2 راکب موتورسیکلت که در جهت خلاف هم با سرعت زیاد در حال حرکت بودند از مسیر اصلی خود منحرف شده و با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر این برخورد راکبان 17 و 25 ساله 2 موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم کشته شدند.
وی یادآور شد: سرنشین یکی از موتورسیکلت‌ها نیز در این حادثه به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد که حال عمومی وی وخیم گزارش شده است.
به گفته پایمرد سرعت زیاد، بی‌احتیاطی و نداشتن کلاه ایمنی علت این سانحه بوده است.
مرگ خاموش در حمام
کرمان- باشگاه خبرنگاران: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان از مرگ یک زن جوان در حمام در این شهرستان خبر داد.
محمدحسین مؤمنی افزود: عصر جمعه 11 بهمن ماه، زن 25 ساله‌ای بر اثر نصب آبگرمکن دیواری داخل حمام، دچار گازگرفتگی شده و پس‌از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.
راننده بی‌احتیاط جان کودک را گرفت
یزد- خبرنگار کیهان: راننده سواری ال90 که در حال حرکت به صورت دنده عقب در پیاده‌رو مقابل یکی از مدارس ابتدایی شهر یزد بود، در اثر بی‌احتیاطی با یک دانش‌آموز برخورد کرد و موجب مرگ وی شد.
«الف.د» دانش‌آموز 7 ساله در اثر این حادثه مصدوم و توسط راننده خودرو ال 90 به بیمارستان منتقل شد اما در بیمارستان جان خود را از دست داد.
توقیف 681 کیلو تریاک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی رابر کرمان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان اطلاعاتی دریافتند یک باند قاچاق مواد مخدر قصد وارد کردن مقدار قابل توجهی مواد افیونی از شرق به مرکز کشور دارد.
سرهنگ نمازیان افزود: در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در یک عملیات ضربتی با مشارکت تیم‌های عملیاتی یگان امداد ضمن شناسایی مسیر تردد سوداگران مرگ، 4 دستگاه خودرو را در محور جیرفت به رابر متوقف کرد.
فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: پلیس طی بازرسی یکی از خودروها، 70 بسته تریاک به وزن 677 کیلو و 300 گرم به همراه 3500 گرم سوخته تریاک کشف کردند.
نمازیان اعلام کرد: در این عملیات 3 قاچاقچی دستگیر و به همراه مواد مکشوفه و خودروها برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
5 میلیون قرص روانگردان در مخفیگاه قاچاقچی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت شخصی در امر توزیع قرص‌های روانگردان مطلع شدند، که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
نادر سهیلی افزود: ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی با مقام قضایی، در یک اقدام غافلگیرانه این قاچاقچی را دستگیر کردند، که در بازرسی از مخفیگاهش بیش از 5 میلیون عدد قرص غیرمجاز روانگردان کشف شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضايی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
توقیف محموله 175 میلیاردی گوشی قاچاق
اصفهان - ایرنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: روز شنبه ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید «امامی» شهرستان شهرضا حین کنترل خوروهای عبوری به یک دستگاه کشنده «اف اچ» مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: ماموران خودرو را مورد بازرسی قرار دادند و 17 هزار و 522 دستگاه گوشی تلفن همراه و یک هزار و 460 باکس تنباکوی میو‌ه‌ای خارجی را که فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی بود، کشف کردند.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان گمرک، ارزش گوشی‌های قاچاق بالغ بر 175 میلیارد و 220 میلیون ریال و ارزش تنباکوهای قاچاق نیز 511 میلیون ریال است. به گفته وی در این ارتباط یک نفر دستگیر شد.
برخورد با قاچاقچیان گوشی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: در پی اخبار رسیده از منابع موثق خبری مبنی بر اینکه فردی در امر قاچاق گوشی تلفن همراه فعالیت دارد، بررسی خبر در دستور کار، کارکنان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.
سرتیپ امان‌اللهی افزود: در تحقیقات مشخص شد فرد متهم گوشی‌های همراه را به صورت غیرمجاز و قاچاق از شهرستان‌های مرزی «پاوه و جوانرود» تهیه و توسط خودرو شخصی به صورت جاساز، شبانه به داخل شهر کرمانشاه انتقال داده و به صورت خرده‌فروش در بین مغازه‌ها توزیع می‌کرد.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با استفاده از امکانات موجود به صورت شبانه‌روزی متهم تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفته و در حالیکه اقدام به انتقال مقادیری گوشی همراه از داخل انبار به خودرو می‌کرد، دستگیر شد.
وی ادامه داد: از متهم 240 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه و تبلت قاچاق کشف شد که قیمت کالای مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.