kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
معاون بنیاد مسکن کشور:

نشست زمین، عمران روستاها را با مشکل مواجه کرده است

معاون بنیاد مسکن با اشاره به نشست زمین در مناطق مختلف کشور گفت: نشست زمین برنامه‌های عمران روستایی را با مشکل مواجه کرده است.
شیراز - خبرنگار کیهان:

«محمدرضا شاملو» در نشست مدیران بنیاد مسکن استان فارس افزود: نشست زمین و تاثیر آن بر فعالیت‌های عمرانی در کشور باید جدی گرفته شود. متاسفانه بسیاری از مناطق ایران از معضل نشست زمین تاثیر پذیرفته‌اند. وی با ابراز تاسف از اینکه برخی‌ها نشست زمین را یک موضوع محرمانه تلقی می‌کنند گفت: این موضوع یک مسئله محرمانه نیست بلکه مردم و اهالی روستاها باید از آسیب‌های آن آگاه شوند. اگر مردم در این موضوع آگاهی پیدا کنند، قطعا بهتر می‌توان جلوی صدمات وارده را گرفت.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با تاکید بر مطالعات زمین‌شناسی گفت: بر اساس نظر کارشناسانه و تحلیل محتوا باید برنامه فراگیری برای توسعه روستاها تدوین و اجرا کرد. اینکه ما یک روستا را جابجا کنیم مشکلی حل نمی‌شود. شاملو تصریح کرد: چنانچه مطالعات زمین‌شناسی فراگیری در این زمینه صورت نگیرد.
چه ضمانتی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، چه تضمینی وجود دارد که تاسیسات و بنایی که احداث می‌شود با آسیب بیشتر مواجه نشود. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: نشست زمین موضوعی است که ساختمان‌های مقاوم را هم تهدید می‌کند.