kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

مرکز تخصصی سوانح و سوختگی «شفا» بندرعباس افتتاح شد

مرکز فوق تخصصی سوانح و سوختگی «شفا» بندرعباس با 40 تخت، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.
بندرعباس - خبرنگار کیهان

این مرکز دارای 3 اتاق عمل، یک اتاق ترمیم جراحی، بخش معاینه، اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی است و با اعتباری بالغ بر 139 میلیارد ریال و زیربنای 5 هزار و 878 متر احداث شده است.
با بهره‌برداری از این مرکز علاوه بر رفع نیاز بیماران حادثه‌دیده در استان، شهرستان‌های همجوار در دیگر استان‌ها هم از خدمات مرکز تخصصی سوانح و سوختگی بهره‌مند می‌شوند.
عملیات ساخت مرکز سوانح و سوختگی شفا بندرعباس از دی‌ماه 1390 آغاز شده بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به هرمزگان بیمارستان قشم مرکز «ام‌آر‌آی» «میناب، و چند پروژه بهداشتی در شرق هرمزگان را نیز به بهره‌برداری رساند و تعدادی از بیماران محروم بشاگرد را رایگان ویزیت کرد. مرکز ام‌آر‌آی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب در فضایی به مساحت 600 متر مربع و با صرف 54 میلیارد ریال هزینه احداث شده است و ساکنان شهرستان‌های سیریک، جاسک و جنوب استان کرمان از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش خبرنگار کیهان، قطعه دوم باند دوم بزرگراه سه راهی میناب - رودان در هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و عباس آخوندی از پروژه‌های در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در شرق هرمزگان دیدن کرد.
وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از این محور گفت: استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان که در کنار دریای عمان و خلیج فارس قرار دارند منبع اصلی ثروت ایران نیز هستند و در نظر داریم راه‌های دسترسی از خرمشهر تا چابهار کشیده شود.
وی اضافه کرد: این اتفاق می‌تواند زمینه توسعه استان‌های مذکور را فراهم کند. آخوندی گفت: این محور به صورت قطعه قطعه در حال توسعه است و به‌زودی 100 کیلومتر از بزرگراه عسلویه به سمت بندرعباس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. آخوندی با اشاره به  توجه ویژه دولت به مناطق جنوب کشور گفت: در همین راستا وزارت راه و شهرسازی بحث توسعه سواحل مکران را در دستور کار خود قرار داده است.