kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
نفت تهران و تراکتورسازی متوقف شدند، فولاد هم امتیاز با تیم صدرنشین شد

پرسپولیس لیگ را با شکست آغاز کرد، استقلال با پیروزی

مسابقات فوتبال لیگ برتر با پیروزی تیم‌های فولاد و استقلال تهران، شکست سپاهان و پرسپولیس و توقف نفت تهران و تراکتور سازی دوباره از سر گرفته شد.

سرویس ورزشی-

در آغاز هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال که پس از چندین هفته تعطیلی برگزار شد، روز پنج شنبه هفته گذشته سه دیدار برگزار شد که در تبریز تیم‌های گسترش فولاد تبریز و سایپا به مصاف یکدیگر رفتند که نارنجی پوشان کرجی توانستند با نتیجه‌ سه بر دو حریف خود را شکست دهند.گل‌های سایپا را در این دیدار وحید محمد زاده (17و 89) و میلاد میداوودی (62) به ثمر رساندند و برای گسترش فولاد نیز مگنو باتیستا (4) و لئوناردو پیمنتا (6) گلزنی کردند. در این بازی مصطفی اکرامی بازیکن گسترش فولاد تبریز هم در دقیقه 76 با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد.
در قم تیم‌های صبا و پدیده مشهد در ورزشگاه یادگار امام (ره) به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم با تساوی بدون گل همراه بود. دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پیکان هم به تساوی بدون گل انجامید تا سهم هر تیم از این دیدار تنها یک امتیاز باشد.
اما در ادامه دیدارهای روز دوم از هفته هجدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر دیروز 5 دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد که در تهران تیم نفت مقابل استقلال خوزستان به تساوی یک بر یک رضایت داد.در این بازی که در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد، دیوید ویکروم در دقیقه 46 تیم نفت تهران را پیش انداخت اما محمدرضا مهدوی در دقیقه 72 گل تساوی تیم استقلال خوزستان را به ثمر رساند تا این مسابقه برنده نداشته باشد.
دیدار تیم‌های ملوان و تراکتورسازی با نتیجه صفر – صفر به پایان رسید.در این دیدار که از ساعت 15 در ورزشگاه تختی انزلی آغاز شده بود، هر دو تیم در پایان 90 دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رضایت دادند، تا ملوان همچنان قعرنشین جدول رده‌بندی بماند و تراکتورسازی نیز در جایگاه چهارم قرار گیرد.
در اصفهان تیم پرسپولیس در آغاز دوباره لیگ برتر در خانه ذوب‌آهن شکست خورد تا از یک سو شروع ناامیدکننده‌ای در این جام داشته و از سوی دیگر باز هم در جدول رده‌بندی لیگ سقوط کند. در این دیدار که در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان با یک گل از سد پرسپولیس عبور کرد. مسعود حسن‌زاده در دقیقه 82 تک گل تیم ذوب‌آهن را به ثمر رساند.تیم ذوب‌آهن اصفهان با پیروزی در این بازی که با قضاوت محمدرضا اکبریان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، 24 امتیازی شد و به رده هشتم جدول لیگ برتر صعود کرد و پرسپولیس با همان 22 امتیاز قبلی، موقتا به رده نهم سقوط کرد.
تیم پرسپولیس که در این بازی نتوانست عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کند، تنها یک موقعیت صددرصد گلزنی در این مسابقه بدست آورد که آنهم توسط مهدی طارمی از دست رفت اما میزبانی اصفهانی، عملکرد بهتری داشت و در نهایت توانست به 3 امتیاز مهم این دیدار حساس دست یابد.
شاگردان یحیی گل‌محمدی درحالی در این مسابقه به پیروزی رسیدند که گل برتری آنها بازهم با اشتباه دروازه‌بان پرسپولیس به ثمر رسید. سوشا مکانی که می‌توانست با خروج از دروازه، زودتر از مهاجم جوان ذوب‌آهن به توپ برسد، روی خط دروازه ایستاد تا حسن‌زاده هم پس از یک فرار زیبا و یک ضربه فنی، گل برتری تیمش را وارد دروازه سرخپوشان تهرانی کند.
در تهران تیم‌ استقلال در مهمترین بازی هفته مقابل سپاهان اصفهان به پیروزی دست یافت. این برد باعث نزدیک شدن استقلال به صدر جدول و ممانعت از صدرنشینی سپاهانی‌ها در پایان هفته هجدهم لیگ شد.در این مسابقه که با برتری 2 بر یک استقلال و با قضاوت یدالله جهانبازی و در ورزشگاه آزادی برگزار شد، غلامرضا عنایتی (5) و امید ابراهیمی (5+90) برای استقلال تهران گل زدند و حسین پاپی (42) تک گل سپاهان اصفهان را به ثمر رساند.
استقلالی‌ها که نیمه نخست را طوفانی آغاز کردند، خیلی زود و روی یک کار ترکیبی به گل رسیدند، آنهم روی پاس کرار جاسم و ضربه جالب غلامرضا عنایتی که بازگشت دوباره‌اش به استقلال را خیلی زود با گلزنی جشن گرفت. بعد از این گل برای دقایقی دو تیم بازی متعادلی را از خود ارائه کردند اما برتری کلی در این نیمه با تیم سپاهان بود. زردپوشان اصفهانی در دقایق پایانی نیمه نخست و روی اشتباه امیرحسین صادقی توانستند مزد برتری خود را گرفته و توسط حسین پاپی دروازه‌ آبی‌پوشان را باز کنند تا در نهایت دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن شوند.
در ابتدای نیمه دوم، دو تیم بازی سرد و کسل کننده‌ای را از خود ارائه کردند اما هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیک می‌شد، استقلال برتری بیشتری نسبت به حریفش داشت و حتی می‌‎توانست روی حرکت زیبای سجاد شهبازراده و ضربه سر غلامرضا عنایتی به گل دوم دست یابد که عبدالله کرمی مدافع سپاهان توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.درحالیکه دو تیم در دقایق پایانی میل به حفظ نتیجه مسابقه را داشتند، ضربه دیدنی امید ابراهیمی در دقیقه 4+90 گل برتری استقلال را رقم زد تا این تیم به یک پیروزی شیرین دست یابد. ابراهیمی که پیش از حضور در استقلال، با پیراهن سپاهان در مسابقات داخلی و آسیایی به میدان رفته بود، بعد از این گل خوشحالی نکرد.
در آخرین دیدار دیروز هم تیم های فولاد خوزستان و راه‌آهن تهران از ساعت 19 و 30 در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که طی آن تیم فولاد با دو گل مقابل حریف خود به پیروزی رسید و با 34 امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به نفت در رده دوم قرار گرفت. احمد آل نعمه (71)و محمد قاضی(83) زننده گل های فولاد در این بازی بودند.این بازی که قرار بود ساعت 17 آغاز شود به دلیل شرایط بد آب و هوایی اهواز با تاخیر انجام شد.