kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
بازتاب گسترده پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

این نامه سرگشاده غیرمنتظره بود

پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته و در این راستا نشریه «فارین پالیسی» نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را «نامه‌ای غیرمنتظره از سوی رهبر عالی ایران» توصیف کرد.

به گزارش فارس، این نشریه با «ملایم‌» خواندن لحن این پیام نوشت: در نامه‌ای غیرمعمول که به صورت آنلاین منتشر و بر روی توئیتر به اشتراک گذاشته شد، آقای خامنه‌ای از جوانان اروپا و آمریکایی شمالی خواستند پیش از محکوم کردن اسلام، تلاش کنند آن را بشناسند.
فارین پالیسی با نقل آن بخشی از پیام که در آن گفته شده «حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ آنها مستقیماً با شما سخن بگویم» نوشت، اشاره رهبر جمهوری اسلامی به حمله به نشریه «شارلی ابدو» و فروشگاه یهودیان «کوشر» در پاریس است که باعث تحریک احساسات ضد اسلامی در میان غربی‌ها شد.
این نشریه آمریکایی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای بارها اعلام کرده‌اند دشمنی ایران با دولت آمریکاست نه مردم آمریکا. در همین راستا بود که ایشان در این نامه اظهار داشتند، در این نوشته سیاستمداران و دولتمردان غربی مخاطب نیستند چون آنان «آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند»، بلکه خطاب ایشان به جوانانی است که هوشیار هستند.
شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در بازتاب پیام رهبر انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران از جوانان در غرب خواست اجازه ندهند کشتار انجام شده در مجله فکاهی فرانسوی در ذهن آنها درباره اسلام پیشداوری ایجاد کند.
جوانان غربی اسلام را بیازمایند
خبرگزاری فرانسه در بازتاب پیام اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد ایران به جوانان غرب گفت اسلام را بیازمایید.
همچنین بی‌بی‌سی پیام رهبر انقلاب را این گونه بازتاب داد:  آیت‌الله خامنه‌ای از جوانان خواست تبدیل به قربانیان کمپین دروغین ضداسلام نشده و اسلام را از منابع اصلی بیاموزند.
پایگاه آمریکایی «وترنز تودی» نیز در گزارشی با این عنوان که «رهبر عالی ایران به جوانان غربی گفت فکری مستقل داشته باشید»، به انتشار کامل متن پیام رهبر معظم انقلاب پرداخت و از مخاطبان خود خواست که این پیام را به جوانانی که می‌شناسند منتقل کنند.
همچنین مجله آمریکایی «نیویورک» در گزارش خود با عنوان «رهبر ایران نامه‌ای سرگشاده به جوانان غربی توئیت کرد»، به انتشار تمامی توئیترهای منتشر شده از سوی دفتر مقام معظم رهبری پرداخت.
بازتاب پیام رهبر انقلاب
 در رسانه‌های منطقه
نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکایی درباره لزوم شناخت اسلام واقعی از منابع اصلی خود واکنش‌های زیادی را در میان رسانه‌های عربی منطقه و جهان داشت به گونه‌ای که برخی از این رسانه‌ها‌ متن کامل این نامه را منتشر کردند.
روزنامه الرای چاپ اردن این تیتر را انتخاب کرد که رهبر ایران از جوانان غربی خواست تا پیشداوری درباره اسلام را نپذیرند.
روزنامه السفیر چاپ لبنان نیز در بازتاب پیام رهبر انقلاب نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای از جوانان اروپا خواست تا درباره اسلام تحقیق کنند و اجازه ندهند که اسیر پیشداوری‌ها شوند.
خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نیز در گزارش مشروحی از تهران با عنوان پیام رهبر ایران به جوانان غرب، نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران، جوانان غربی را به آشنایی با حقایق دین اسلام، قرآن کریم و زندگانی حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام دعوت کرد و از آنها خواست اجازه ندهند تروریست‌هایی که دست‌پرورده خود غرب هستند، خود را به عنوان نماینده اسلام به آنها معرفی کنند.
مطالعه میلیونی پیام آیت‌الله خامنه‌ای در اینترنت
کلب مپن فعال رسانه‌ای آمریکایی نیز گفت:  این نامه برای جوانان آمریکایی بسیار خوب است، در اینترنت میلیون‌ها جوان نامه رهبر ایران را مطالعه می‌کنند.
همچنین کویت برت تحلیلگر و سیاستمدار آمریکایی گفت: واقعا جذب این نامه شدم و به نظر من تصمیم عاقلانه‌ای بود که جوانان را مستقیما مورد خطاب قرار داد.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز دو روز پس از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، بخش‌هایی از این نامه را منتشر کرده و نوشته که نزدیک شدن تهران و واشنگتن در گفت‌وگوهای هسته‌ای، آیت‌الله خامنه‌ای را از کوبیدن مواضع غرب بازنداشته است.