kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
با تجلیل از آیت‌الله مکارم شیرازی و پدیدآورندگان آثار برتر

شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار شد

شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه روز پنجشنبه با حضور اندیشمندان، مؤلفان، نخبگان حوزوی و دانشگاهی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
قم- خبرنگار کیهان:


در این همایش که بزرگان حوزه نیز حضور داشتند بطور ویژه از آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به دلیل 70 سال تلاش مجاهدانه علمی و تحریر 200 اثر دینی به عنوان شخصیت برجسته فقهی تجلیل به عمل آمد، که فرزند او به نمایندگی از این مرجع تقلید لوح تقدیر را دریافت کرد.
همچنین از 7 اثر برتر در حوزه‌های علوم حدیث، کلام، تصحیح و تحقیق، علوم اجتماعی، ترجمه و دو پایان‌نامه با موضوع اخلاق و فلسفه تقدیر شد.در ادامه این همایش از حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسین جلالی حائری به خاطر 50 سال تلاش علمی در حوزه دین و تحریر 110 کتاب دینی و احیاء تراث شیعه بطور ویژه تجلیل به عمل آمد.
دبیر علمی همایش در گزارشی از دریافت 885 اثر در گروه‌های علمی 16 گانه به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: از این تعداد 75 اثر متعلق به پایان‌نامه‌های سطح چهار (معادل دکتری) بودند.
حجت‌الاسلام مهدی حقی تأکید کرد: از 37 اثر به دلیل شایسته تقدیر و شایسته تحسین نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد، ضمن اینکه یکی از آثار برتر متعلق به یکی از بانوان فرهیخته بود.
وی افزود: از یک پژوهشگر خارجی نیز به عنوان یکی از پدید آورندگان آثار برتر تقدیر شد.مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این همایش بر پژوهش محور بودن حوزه‌ها تأکید کرد و افزود: طلبه باید به قلم زدن و مراجعه به منابع اصلی و پژوهش مداوم برای افزایش سطح آگاهی جامعه دینی تلاش کند.آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: تولیدات درعرصه فقهی و اصولی باید بیشتر شود و این از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب
 است.